Operativ inköpare till Saab
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida skill.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-10

Är du en erfaren inköpare med en passion för att optimera inköpsprocesser och säkra leveranskedjan? Vill du arbeta i ett framstående försvars- och säkerhetsföretag där din kompetens verkligen gör skillnad? Då har vi möjligheten för dig! Saab söker en engagerad och noggrann operativ Inköpare till siten i Linköping. Här får du chansen att arbeta med avancerade teknologier och vara en del av en organisation som bidrar till att göra världen till en säkrare plats. Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 22 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en driven operativ inköpare till Saabs inköpsavdelning i Linköping. Som operativ inköpare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att produktionen har de material och komponenter som krävs för att möta våra höga standarder och leveranstider. Saab arbetar i projektform där du kommer bli en del av ett större team och samtidigt få ansvar för ett antal leverantörer inom ditt varugruppsegment. En sammanfattning av de arbetsuppgifter som ingår: • Ansvara för operativt inköpsarbete, inklusive orderläggning och uppföljning av leveranser i affärssystemet IFS. • Upprätthålla och utveckla relationer med leverantörer. • Säkerställa att inköp sker i enlighet med företagets riktlinjer och policyer. • Offert- och avtalshantering • Hantera avvikelser och problem som kan uppstå med leveranser. • Samarbeta nära med andra avdelningar för att säkerställa effektiv och smidig produktion. Din profil Vi söker dig som har: • Utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande eller motsvarande erfarenhet • Tidigare erfarenhet av operativt inköpsarbete • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Erfarenhet av inköpsadministration i affärssystem • Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet med extra vikt på Excel. Meriterande för tjänsten: • Erfarenhet från försvarsindustrin eller annan industri. • Kunskaper i affärssystem IFS. Som operativ inköpare behöver du vara ansvarstagande, kunna driva ditt arbete framåt och samtidigt vara en lagspelare i det nära samarbetet med kollegor och leverantörer. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är ett konsultuppdrag initialt om cirka 1 år, med chans till fast anställning på Saab efter en tids inhyrning. Start är omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet för denna tjänst sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons