På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
Nu söker vi en Head of Marketing & Communications till DHL Freight i Sverige. Rollen innebär att du har det övergripande ansvaret för bolagets marknadsföring och kommunikation både operativt och strategiskt. Ditt team består av sex medarbetare och gemensamt täcker ni alla MarCom delar som varumärke, visuell identitet, sponsring och event, intern och externkommunikation. Marknad & kommunikation tillhör funktionen Strategy & Business Development och du kommer ingå i ledningsgruppen för funktionen. Du rapporterar till Director Strategy & Business Development och tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, Stockholm.
Arbetsuppgifter och ansvar
Vi söker dig som vill leda och utveckla vår marknad- och kommunikationsavdelning. För att trivas hos oss bör du vara trygg i din ledarroll samt inom din yrkesroll. Vi ser att du är målinriktad och alltid strävar efter att leverera med hög kvalitet – både i det stora och i detaljerna. Du drivs av att se resultat av det du gör men även vikten av att vara serviceorienterad. Ditt fokus kommer vara på att både leda ditt team utifrån er agenda och bidra till det operativa dagliga arbetet.
Profil & Bakgrund
Vi söker dig som har minst 10 års erfarenhet av operativt och strategiskt marknad- och kommunikationsarbete med dokumenterat goda resultat. Du har högskoleutbildning inom marknad- och/eller kommunikation eller motsvararande förvärvad erfarenhet, samt erfarenhet av att leda arbetet på en MarCom-avdelning. Du är strukturerad, noggrann och kan hantera och navigera i många frågor samtidigt. Du är en erfaren ledare och har en mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska. I rollen som Head of Marketing and Communications har du stort eget driv och kreativitet, kommer med nya infallsvinklar och ser möjligheter inom nya arenor. För att lyckas i rollen behöver du ha ett prestigelöst förhållningssätt samt vara en ödmjuk team player. Det är viktigt att du är trygg i dig själv.
Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad med start så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, Stockholm.
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang och humor. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat.
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet 13 oktober 2024. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Johan Widman, Director Strategy and Business Development, [email protected] eller 070-957 91 28.
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram
Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.