OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Uppdragsbeskrivning:
Som leveransledare hos vår kund i området Info- och Stödtjänster (IST). Leveransområdet (IST) är av verksamhetskritisk och teknisk karaktär med många interna och externa integrationer och används i huvudsak för att informationsförsörja både interna verksamhetsystem men även andra myndigheters/företags verksamhetsystem. Aktuellt uppdrag är inom samhällskritisk verksamhet. Uppdraget består av två ”delar”:
Exempel på arbetsuppgifter i rollen som Leveransledare:
I leveransledarrollen är du nära ditt team och du tar även ansvar för trivsel och att ditt team får rätt förutsättningar för att både förvalta och genomföra den utveckling som beslutas. Rollen kräver hög förståelse för teknik samt förmåga att vara en mycket god kommunikatör då rollen interagerar med många intressenter då beroenden finns till andra systemområden och du ansvarar för att planera och koordinera arbete i samverkan med dessa. Som initiativledare har du det övergripande ansvaret för att leverans sker inom uppsatt tid och budget. Uppgifterna består både i att på hög nivå planera och kommunicera initiativets alla ingående delar, samt att på en operativ nivå leda genomförandet för beslutade delar. Rollen ansvarar för budget och rapporterar förutom till styrgrupp även till Leveransutskott och i förekommande fall till myndighetens Portföljstyrningsutskott. Rollen kräver förmåga att växla kommunikation och styrning från management nivå till mer operativ funktionell nivå. Därmed krävs stor erfarenhet av projektledning av både stora komplexa projekt och mindre projekt med en mer operativ roll.
Skakrav:
Du ska ha och på förfrågan kunna styrka dokumenterad aktuell arbetslivserfarenhet inom den senaste fem årsperioden av nedan SKA-krav.
Meriterande krav:
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.