OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Krisberedskapssamordnare - SOS Alarm
Skicka ansökan Annonsen har utgått
Krisberedskapssamordnare
Annonsen har utgått

Arbetsbeskrivning

Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar.

Om krisberedskapsavdelningen

SOS Alarms krisberedskapsavdelning har en unik förmåga att identifiera händelser i omvärlden, både nationellt och internationellt. Genom att ständigt samla in uppgifter som vi bearbetar och förädlar sammanställer vi en unik lägesbild för våra kunder. Vi stödjer våra kunder och andra aktörer med samordning för att optimera åtgärder och beslut. Våra tjänster är avgörande för att våra kunder ska kunna vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser. Uppdraget är det enda i sitt slag i Sverige. Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång.

Din vardag som krisberedskapssamordnare

Som krisberedskapssamordnare följer, identifierar och söker du information aktivt om händelser och situationer i Sverige och utomlands som kan komma att utvecklas till kriser. Du arbetar operativt i vår larmcentral och ska bedöma och värdera hur händelser och händelseutvecklingar påverkar det svenska samhället och SOS Alarm. Vid behov ska du larma och leverera den initiala lägesbilden dels till berörda internt inom SOS Alarm dels till externa kunder såsom myndigheter, kommuner, regioner och privata företag. Vid kriser ska du följa upp åtgärder, sammanställa lägesinformation och medverka i arbetet med att ta fram olika underlag för internt och externt behov.

Som krisberedskapssamordnare arbetar du i tvåskift med kombinerade dag- och nattpass, vardagar som helger. Vid anställningsstart kommer du påbörja en introduktionsutbildning som syftar till att ge dig verktygen att verka i rollen som krisberedskapssamordnare.

Vi söker nu digsom har en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom krisberedskap. Du har ett gott omdöme, är flexibel och initiativrik samtidigt som du har ett brett säkerhetsmedvetande. Vi ser att du har hög personlig integritet, en mycket god samarbetsförmåga, är prestigelös och gillar skiftarbete.

Vi erbjuder dig

  • Heltidstjänst för tillsvidareanställning
  • Möjlighet att, utöver vårt operativa uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden
  • Utbildning under åtta veckor som innehåller både teoretiska och praktiska moment
  • Vi arbetar utifrån önskeschemamodellen
  • Arbetet sker på plats i Stockholm, nära Hötorget
  • 3000 kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här,Livet på SOS Alarm - SOS Alarm

För att arbeta hos oss ska du

  • vara svensk medborgare
  • kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
  • ha grundläggande kunskaper iengelska
  • ha utbildning eller arbetslivserfarenhet inom krisberedskapsområdet
  • ha ett stort intresse för omvärldsbevakning/omvärlden/samhällsfrågor
  • ha förmågan att hantera och strukturera stora informationsmängder

Vi ser det som meriterande om du har goda kunskaper om det svenska samhället och de grundregler som styr svensk krisberedskap. Vidare är erfarenhet av inhämtning och bearbetning av information samt kommunikativa och analytiska förmågor meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då krisberedskapsavdelningen på SOS Alarm är en verksamhet som bevakar samhällsstörningar dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Startdatum januari-mars 2025.

Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant? Skicka oss din ansökan senast den 15 september.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-08-29
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk