OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Administratör med chefsstödsuppdrag till VO Ortopedi, Ängelholm
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-22

Tycker du om att planera och organisera ditt arbete med fokus på hög kvalitet? Trivs du med omväxlande arbetsuppgifter? Då tror vi att du har goda förutsättningar att trivas hos oss. Då vårt nuvarande chefsstöd går vidare till nya utmaningar, söker vi nu en engagerad och driven person till vårt team. Verksamhetsområde (VO) Ortopedi har sin verksamhet förlagd till Ängelholms sjukhus och Helsingborgs lasarett. I Ängelholm består vi av en vårdavdelning och en mottagning som bemannas av cirka 45 medarbetare. Vårdavdelningen är en elektiv avdelning som har dygnet-runt-vård, i dagsläget måndag morgon till fredag eftermiddag, med planerade operationer, där knä-, höft- och ryggoperationer är vanligast. Vi tar även emot en del gyn-, kirurgi samt urologipatienter som genomgått planerade operationer, vilket bidrar till en bred kompetens i teamet. Vi får även patienter från det akuta flödet i Helsingborg i mån av plats. Mottagningsverksamheten består av pre- och postoperativa besök samt inskrivning av patienter inför operationer. Vi arbetar i tvärprofessionella team med sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, fysioterapeuter och läkare. På vår enhet genomsyras vården av arbetssättet snabb återhämtning tillsammans med Orems omvårdnadsteori, fokus läggs på det friska och patientens egenvårdsresurser. Vi som arbetar här är nyfikna och framåtsträvande och har utvecklat en god sammanhållning med bra kommunikation och familjär stämning. Kommunikation och gott samarbete är en gemensam grund, och vi arbetar alltid med patienten i fokus. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en spännande och utvecklande verksamhet som gör skillnad för många människor. Du blir en del av ett engagerat och kompetent team som arbetar för att ge bästa möjliga vård och service till patienterna. ARBETSUPPGIFTER I rollen som administratör med chefsstödsuppdrag har du en administrativ tjänst med ett omväxlande och självständigt arbete på en dynamisk enhet med stor variation av arbetsuppgifter. Du får en central roll i nära samarbete med vårdpersonal, driftsansvarig och chefer. Du arbetar på uppdrag av två enhetschefer, både på mottagning och avdelning, och stödjer dem i olika administrativa och samordnande ärenden. Arbetsuppgifterna omfattar administrativ personalhantering/planering som tillexempel anställningar, lön, dagliga registreringar i HRF, schemaläggning, vakanslösningar, introduktion för nya medarbetare och du agerar även protokollförare vid möten. Du har också direkt och nära kontakt med medarbetarna och ansvarar för support i frågor inom ditt ansvarsområde. Region Skåne är i ständig utveckling, vilket kräver att vi snabbt kan ställa om, se synergier och hitta förbättringar. Vi värdesätter ett flexibelt förhållningssätt till att arbeta under föränderliga omständigheter och att du bidrar till verksamhetens förbättring och utveckling. Vi tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap där du ges möjlighet att påverka, medverka samt växa i din roll. Vi lägger också stor vikt vid utbildning och utveckling av personalgruppen och arbetar kontinuerligt med detta. Som nyanställd hos oss får du en individanpassad introduktion för att du ska känna dig trygg i din roll. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har någon av följande utbildningar: undersköterskeutbildning, medicinsk sekreterarutbildning eller annan administrativ utbildning, alternativt annan yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig för tjänsten. Påbyggnadsutbildningar inom administration eller andra relevanta utbildningar är meriterande, men inget krav. Det är också meriterande om du har erfarenhet av de system som Region Skåne använder, som HRF, Medinet, TimeCare, Melior, PASiS, Skånekatalogen och AvIC. Erfarenhet av schemamodeller och avtal som reglerar arbetstider inom vården är också fördelaktigt. Vi ser gärna att du har förståelse för lednings- och styrprocesser samt beslutskedjan i större offentliga organisationer. Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete, gärna kopplat till administrativa rutiner och processer, är också önskvärt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. För tjänsten är det ett krav att du har goda datorkunskaper och att du som van administratör behärskar samtliga Office-program. Som person har du framåtanda, ett stort intresse för utveckling och lärande, samt en stark ansvarskänsla. Det är viktigt att du kan hålla ordning och struktur trots varierande arbetsuppgifter, och att du trivs med bredden i uppdraget. Du har förmåga att planera och arbeta flexibelt, både i team och självständigt, och kan förhålla dig till en föränderlig vardag. Du ser värdet i god struktur och gott samarbete, vilket du bidrar till genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter där du har en lösningsorienterad inställning. Din servicekänsla, positiva inställning och ditt engagemang bidrar till ett gott arbetsklimat, där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons