Rekryterande konsultchef till Poolia Östergötland
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida poolia.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-21

Är du genuint intresserad av att hitta rätt person till rätt plats? Vill du ha roligt på jobbet och vara en del av ett kontor som satsar framåt? Nu söker vi en konsultchef till vårt kontor i centrala Linköping, ta chansen att bli en i vårt framgångsrika team! Vi som jobbar på Poolia strävar alltid mot att göra vårt bästa. Vi vågar testa det oprövade och vi har en vilja att ta ansvar – för våra kunder, för våra kandidater och för varandra. Det är människorna som gör Poolia och därför vill vi göra allt för att de ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Om tjänsten Som Rekryterande Konsultchef i vår bemanningsverksamhet ansvarar du för hela processen. Du kommer arbeta med att skapa långsiktiga relationer tillsammans med kund och hitta rätt kandidater till våra rekryterings- och hyruppdrag inom Östergötland. Rollen innefattar personal-, arbetsmiljö- samt uppdragsansvar med fokus på att våra konsultuppdrag genomförs framgångsrikt med kund och konsult i fokus. Vi söker dig som är beredd att axla ett stort ansvar i våra processer, ofta mot utmanande tidsplaner och med kvalité och affären i fokus. Rollen innefattar dagliga kontakter med våra kandidater, konsulter och kunder via telefon, digitala kanaler och i personliga möten. Du kommer ingå i ett tajt team där "TILLSAMMANS" genomsyrar arbetet och där vi alltid strävar efter en hög kund-, kandidat- och konsultnöjdhet. Du rapporterar till Poolia Linköpings kontorschef Admir Besic. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Upprätta kravprofil tillsammans med kund • Annonsering och search • Intervjuer och referenstagning • Kandidatpresentation • Rekrytering och utveckling av konsulter • Kontaktperson och stöd för konsulter i uppdrag • Bemanningsplanering och administration Vem är du? Vi söker dig som har ett antal års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från konsultbranschen eller i en ledande roll där rekrytering ingått. Det är mycket meriterande om du har lokal förankring i Östergötland. Har du dessutom kunskaper om arbetsmarknaden och kring våra fokusområden är det meriterande. Du har en god förmåga att navigera och prioritera i skiftet mellan olika arbetsuppgifter, samt förstår vikten av att hantera kandidater, konsulter och personuppgifter på ett respektfullt sätt. För att lyckas i tjänsten krävs det också att du är en trygg person som är lyhörd gentemot andra. Du är van att arbeta självständigt och att skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål. Eftersom vi arbetar tätt ihop i team är det viktigt att du trivs med att samarbeta och lyckas tillsammans. Du har mycket goda kunskaper i såväl tal och skrift i både svenska och engelska. Detta är sammanfattningsvis ett guldläge för dig som vill arbeta med att bygga starka kundrelationer, matcha kandidater med uppdrag, utveckla konsultaffären och få ta mycket eget ansvar med högt förtroende från din närmsta chef. Du är den som vill växa tillsammans med oss och vill hjälpa våra ambitiösa kunder, kandidater och konsulter till ökade framgångar. Övrigt: • Placeringsort: Linköping • Anställningsform: Heltid, 6 månaders provanställning tillämpas • Lön: Individuell lönesättning Om verksamheten Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 35 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som – tillfälligt eller permanent – tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons