Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-19

Scania Sverige AB söker en efterträdare då vår nuvarande tekniska chef kommer att lämna sitt uppdrag. Utvecklingen av vår tekniska förmåga och att supportera våra verkstäder och kunder är naturligtvis en av dem viktigaste komponenterna - du kommer att leda ett fantastiskt team på idag 14 individer som ger sitt yttersta varje dag. I jobbet som teknisk chef så rapporterar du till Servicemarknadsdirektören och är medlem av ledningsgruppen för servicemarknad i Sverige.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som chef teknisk support leder du en avdelning som ansvarar för teknisk support till våra återförsäljare och dess verkstäder. Huvuduppgiften är att stötta i att finna lösningar på tekniska problem och utmaningar för våra verkstäder i deras arbete med att säkra tillgänglighet för våra kunders fordon. Du ansvarar även för den svenska marknadens garantiavveckling, i det ligger både utbildning, revisioner samt ekonomisk uppföljning både för garanti samt goodwillkostnader.

Detta arbete sker naturligtvis i nära samarbete med både vår globala support organisation samt övriga kvalitetsavdelningar centralt på Scania.

Inom avdelningen finns teknisk support lastbil, buss, motorer men även support i reservdelsfrågor. Det svenska tekniska utbildningsteamet finns också inom organisationen.

Då Scania Sverige är en del av EUR-N regionen – så behöver du kunna företräda Scania Sverige i samarbetsfrågor och utveckling av området genom ”Shared Service” marknader emellan.

Din profil

Vi vill att du har en akademisk utbildning inom teknik eller att du har flerårig arbetslivserfarenhet av liknande tjänster. Goda ledaregenskaper och förståelse av supportverksamhet i sin helhet för att motivera gruppen inom en tidvis varierande belastningsnivå.

Det förekommer kundmöten och återförsäljarbesök samt presentationer på konferenser och seminarier därför vill vi att du trivs med att möta och kommunicera med människor och ser det som en naturlig del i tjänsten.

Du uppskattar en roll med många kontaktytor och där nätverkande är en viktig del av ditt arbete. Du har lätt för att skapa, behålla och utveckla nya relationer. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse och förmåga att analysera och förstå resultat utifrån helheten.

Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska. B-behörighet är ett krav. C, E&D-behörighet och vana att framföra tunga fordon är meriterande.

Vi erbjuder

Trivsam arbetsmiljö med duktiga och engagerade kollegor inom servicemarknad. Stimulerande, utvecklande och intressanta arbetsuppgifter i en utpräglad dynamisk marknadsmiljö där vi står inför en spännande framtid med omställning till en elektrifierad framtid. En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt möjlighet till vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.

Tjänsten är på heltid med placering i Lindvreten och vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden.

Ytterligare information

Välkommen att kontakta Mikael Eriksson, Servicemarknadsdirektör, 010-7808 91 eller [email protected]

Ansökan

Din ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är 25 Juni.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons