Global Distribution Coordinator till SOBI

Om företaget Swedish Orphan Biovitrum AB (Sobi) är ett internationellt biopharmaföretag med fokus på att utveckla och tillhandahålla innovativa behandlingar för sällsynta och allvarliga sjukdomar. Sobi arbetar inom områdena hematologi, immunologi och specialistvård, och strävar efter att förbättra livet för patienter världen över. Med huvudkontor i Stockholm och verksamhet globalt, är Sobi engagerade i att erbjuda pålitliga och effektiva mediciner till de som behöver det mest.

Din roll I rollen som Global Distribution Coordinator kommer du att tillhöra det globala distributionsteamet hos Sobi. Dina huvudansvarsområden kommer att omfatta kundservice, orderhantering, bokning av transporter samt finansiell rapportering vid månadsslut. Du kommer att arbeta med att säkerställa att Sobis kunder får den bästa möjliga servicen och supporten, inklusive administration av kundorder, fakturering, kreditering och hantering av returer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Kundservice och orderadministration: orderhantering, batchreservation, paketering och leveransövervakning.
  • Finansiell rapportering: lager- och försäljningsavstämning.
  • Hantering av transaktioner mellan Sobi HQ och Sobi affiliates.
  • Kontinuerlig processförbättring.
  • Master data management och prishantering i ERP-system, om tillämpligt.
  • Hantering av serienummer enligt EU FMD och deltagande i relaterade projekt.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Clevry medstart 12 augusti fram till 4 april 2025. Observera att sista ansökningsdatum är 27e juni.

Kvalifikationer

  • Intern utbildning relaterad till GDP och SOPs (Standard Operating Procedures) är ett krav.
  • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom supply chain eller logistik.
  • Goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt.

Meriterande erfarenheter

  • Erfarenhet av arbete i olika IS/IT-system.
  • Kunskaper i svenska.
  • Tidigare arbete som orderadministratör, inköpsadministratör, ekonomiassistent eller liknande.

Personliga egenskaper

  • Du är strukturerad, noggrann och har en stark kundserviceinriktning.
  • God samarbets- och kommunikationsförmåga samt förmåga att prioritera och lösa problem effektivt.
  • Du är flexibel, lyhörd och har lätt för att hantera nya system.

Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Sobi med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry värderar soft skills lika högt som hard skills. När du har ansökt kommer du att få en länk till ett självskattningstest via mail, vilket tar cirka 20 minuter att genomföra. Resultatet kommer att diskuteras vid en eventuell intervju.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor, kontakta ansvarig Recruitment Manager Anna på: [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons