OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida jobbify.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-17

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten: Vår kund söker nu en ekonomiansvarig som kan ta helhetsansvaret för bokföring och redovisning i sex bolag, varav två har löpande verksamhet. Tjänsten innebär att du kommer att arbeta nära ägarna och ge dem ekonomiskt stöd, samt hantera allt från löner till momsredovisning och skattedeklarationer. Dina framtida arbetsuppgifter: Du kommer att ha ett övergripande ansvar för ekonomin och se till att allt fungerar smidigt.
  • Fullständig bokföring och redovisning för sex bolag
  • Hantering av momsredovisning och skattedeklarationer
  • Löneadministration inklusive semesterlöneskulder och HR-stöd
  • Fakturahantering (kund- och leverantörsreskontra)
  • Kontinuerlig avstämning av konton och intern månadsbokslut
  • Pensionsavstämning med Collectum och SHB
  • Hantering av personalens utlägg
  • Framtagning av underlag och produktion av årsredovisningar
  • Ekonomiskt stöd till ägarna
  • Hantering av bankärenden och övervakning av cash flow
Vi söker dig som: Har en gedigen erfarenhet inom bokföring och redovisning samt en förmåga att självständigt ta ansvar för hela ekonomifunktionen. Du är noggrann, strukturerad och har goda kunskaper inom löneadministration, skatter och moms. Erfarenhet av att hantera HR-relaterade frågor är meriterande. Du är en person som trivs med att ha flera bollar i luften och som kan prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är också kommunikativ och har en förmåga att samarbeta med olika intressenter inom och utanför organisationen. Övrig information:
  • Start: Efter semestrarna/Augusti
  • Plats: Stockholm
  • Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
  • Anställningsform: Tillsvidare
Om kunden: Kunden är ett väletablerat företag som ägs av en känd författares barn och barnbarn. Företaget har 16 anställda, de flesta specialiserade på olika typer av rättighetsområden, och deras verksamhet sträcker sig över hela världen. Kärnan i deras verksamhet är en djup kärlek till författarens verk och övertygelsen att dessa verk behövs mer än någonsin. Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons