Om tjänsten

Besök hemsida patia.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-17

På Patia Stödboende Nacka tar vi emot vuxna personer med psykisk ohälsa, beroendeproblematik, samsjuklighet, tidigare kriminalitet och/eller annat socialt nedbrytande beteende som innebär svårigheter för den enskilde att hantera sin vardag. Verksamheten utgörs av enskilda lägenheter i ett sammanhållet bestånd med ett närliggande personalkontor. På Stödboende Nacka stödjer vi den enskilde med att samordna och integrera övriga insatser av vikt för ett liv präglat av kvalitet och stabilitet - så som sjukvård, psykiatri, beroendevård och kriminalvård. Vi ser en god samverkan som ett viktigt led i att skapa förutsägbarhet och struktur i vardagen, faktorer som är avgörande för en bestående beteendeförändring.

Om rollenUppdraget som platschef är en viktig och värdefull funktion i verksamheten. I tjänsten som platschef har du det operativa ansvaret i verksamheten. Du ansvarar för att bemanna verksamheten samt leda och fördela arbetet för medarbetarna.I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att• ta emot placeringar• upprätta genomförandeplaner med klient och kontaktperson med förankring i uppdraget• ha en tät dialog och samarbete med socialtjänst• samverka med andra verksamheter inom Patia• kort- och långsiktig planering gällande bemanning• genomföra uppföljningar av klientärenden• säkerställa att det finns upprättade riskanalyser i samtliga ärenden• arbeta med det lokala kvalitetsledningssystemet utifrån Patias årshjul för kvalitet och systematiskt arbetsmiljöarbete• rekrytera vikarier• introducera nya medarbetareVi söker dig med• eftergymnasial utbildning med inriktning socialt arbete• erfarenhet av arbete som platschef (motsvarande)• erfarenhet av arbete på stödboende och/eller HVB• kompetens inom MI, BBIC, IBIC samt journalföringPersonlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och av att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo både självständigt och samtidigt ha en god förmåga att samarbeta och skapa ett gott samarbetsklimat med såväl socialtjänst, kollegor och andra samverkansparter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du kallas till intervju ombeds du beställa ett utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister för HVB. B-körkort är ett krav.Vad vi erbjuderUtöver en spännande roll där du får ta ansvar, driva och utveckla verksamheten tillsammans med verksamhetschef, erbjuds du en arbetsgivare som agerar värderingsstyrt. Hos oss blir du en del av en positiv organisation som präglas av medarbetare som är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling. Vidare ger vi dig en flexibel och dynamisk arbetsmiljö.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons