Om tjänsten

Besök hemsida emploid.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-14

Om företaget

Emploid har fått förnyat förtroende, och hjälper nu Unilin Nordic AB i deras rekryteringsprocess! Unilin, med varumärken så som Pergo och Quikstep i ryggen, är ett av världens marknadsledande golvföretag. Det är över 30 år sedan Pergo uppfann laminatgolvet, där Unilin idag tillhandahåller allt från nya laminatprodukter och vinylgolv, till naturliga och vackra trägolv. Unilin har sitt nordiska huvudkontor placerat i Malmö, var de har avdelningar för finans, marknad, shipping och kundservice. Läs gärna mer om Unilin här: www.unilin.com, och Pergo här: www.pergogolv.se.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig från den 15/8-24 t.o.m. 15/1-25

EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se

Om rollen

Nu har du chansen att prova på en spännande roll som logistikkoordinator där du kommer ha en viktig roll i att säkerställa leveranser och varuflöden till Unilins kunder på den nordiska marknaden. Tjänsten är ett konsultuppdrag för ett föräldravikariat som sträcker sig under perioden 15/8–24 - 15/1–25. Du kommer bli en del av ett team på fem personer och rapporterar till logistikchefen. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

- Godsplanering i SAP

- Kontakt med transportörer för bokning av transporter

- Intern kontakt med kundserviceavdelningen och transportavdelningen i Belgien gällande transporter

Om dig

För att trivas i rollen som logistikkoordinator har du en hög servicenivå och förmågan att arbeta strukturerat. Du har därmed god planeringsförmåga och har en arbetsmetodik som genomsyras av ordning och reda för att säkerställa att godsplaneringen utförs på ett så korrekt sätt som möjligt och i enlighet med de tidsplaner som finns uppställda. Som person är du även öppen och flexibel, och har därmed inga problem att snabbt ställa om när arbetsuppgifter kommer från sidan som kräver ditt fulla fokus. Ett nära och gott samarbete med dina kollegor är för dig en självklarhet, där du förstår-, och tar din roll i teamet, samtidigt som du självständigt kan ta dig an och slutföra dina arbetsuppgifter.

För tjänsten är det viktigt med:

- Gymnasial utbildning

- Erfarenhet inom kundtjänst, logistik eller transportplanering

- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem samt kunskaper i Excel

- Flytande i svenska samt goda kunskaper i engelska

Övrig information

Start: 15/8–24 t.o.m. 15/1–25

Plats: Malmö, Hyllie

Arbetstider: 8.00-16.30

Lön: Enligt överenskommelse 

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterar på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: logistikkoordinator, logistik, supply chain, transportplanering, godsplanering, kundtjänst, kundservice, kundsupport, service, B2B, customer service, rekrytering, Malmö, Lund, Trelleborg

 

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons