Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-06-11

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.   Som företagssköterska hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare. Du är en resurs i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder. Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt.   I arbetsuppgifterna ingår bland annat: - Stöd och rådgivning till chefer och kundanställda i hälso- och arbetsmiljöfrågor (uppdragsdialog) - Stöd i rehabiliteringsarbete och utbildningsinsatser - Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar - Hälsoprofilbedömningar - Vaccinationer - Kontaktssköterska till utvalda kunder   Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som är leg. sjuksköterska med erfarenhet av företagshälsa. Det är mycket meriterande om du är utbildad företagssköterska och har utbildning inom arbetsmiljö och hälsa. Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat på ett konsultativt sätt och ha lätt för att skapa relationer. Du är serviceinriktad, kreativ och uthållig. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra företagssköterskor, företagsläkare, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, psykologer, organisationskonsulter, arbetsmiljöingenjör och administratör. Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad, ansvarstagande och självständig. Då Avonova arbetar mycket med digitala tjänster, både internt och tillsammans med våra kunder, vill vi att du har goda IT-kunskaper (erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss). Det är meriterande om du har en vana att arbeta i CGMJ4 och HPI/Plustoo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter.   Vi erbjuder Hos oss får du ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Din arbetsplats blir i Göteborg och vid behov är vi ute hos våra kundföretag. Körkort och egen bil är därför en nödvändighet. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher. Tjänsten är ett vikariat från och med september 2024 till april 2025. Tjänstgöringsgrad 80-100%, våra arbetstider är vardagar 07.30 - 16.30. Tillträde enligt överenskommelse.  Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Åsa Englund, [email protected] Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons