Om företaget

Emploid har återigen fått förtroendet att hjälpa Örestads Gardin och Interiör i deras rekrytering av en Kundkoordinator! Örestads Gardin och Interiör är ett väletablerat bolag inom solskydd och gardiner, med ett gediget kundnätverk i södra- och mellersta Sverige. De växer i rask takt och kommer nu etablera sig i Stockholm på förfrågan från deras kunder i denna region. Som först in erbjuds du fina möjligheter att utvecklas över tid.

Örestads Gardin och Interiör startades 2000 och är specialister inom solskydd och gardiner, och erbjuder en helhetslösning från specifikation till produktion och montering. Från huvudkontoret i Vallåkra i Skåne finns alla de funktioner du som ny medarbetare behöver för att både komma in i din roll och fortsätta leverera den engagerade service som utmärker Örestads Gardin och Interiör. Mer om företaget går att läsa på www.orestadsgardin.se 

Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd som konsult hos Emploid, med mycket goda möjligheter att bli överrekryterad därefter.

Om rollen

I rollen som Kundkoordinator kommer du och din närmsta kollega vara Örestads Gardin och Interiörs första representanter i Stockholm. Arbetssätt, rutiner och kundkrets är etablerade sedan tidigare, och du kommer erbjudas ett gediget stöd från huvudkontoret för att på bästa sätt komma in i arbetet.

I huvudsak kommer du ta emot och följa upp på kundförfrågningar på gardiner och solskydd från framförallt en stor, upphandlad kund samt kunder inom offentlig sektor. Efter första kontakt med kund bokar du upp ett möte och åker ut till kund för att visa och ge förslag på tyger, ta mått och samla in offertunderlag. Du är i din roll en representant för Örestads Gardin och Interiör, där ditt mål är att agera rådgivande och tillgodose kundens behov.

Mer konkret innefattar tjänsten:

- Ta emot och behandla kundförfrågningar

- Vid kundförfrågningar, boka och utföra kundmöten

- Ta mått och samla in offertunderlag

Då du kommer hantera ett geografiskt område som sträcker sig från Norrköping i söder till Uppsala i norr kommer du spendera två till tre dagar i veckan på resande fot där övernattningar kan förekomma.

Om dig

För att trivas och lyckas i tjänsten som Kundkoordinator ser vi att ditt arbete präglas av en hög servicekänsla där du är inlyssnande och har lätt för att bemöta nya personer. Du trivs i en roll där du får ha flera kontaktytor, och uppskattar möjligheten att knyta relationer med kunder såväl som samarbetspartners. Noggrannhet löper som en röd tråd genom ditt arbete, där du har förståelse för att ditt arbete inte bara påverkar dig utan även dina kollegor. Du har en stor vilja och driv att lära dig det du inte redan vet, och är inte rädd för att fråga när du är osäker.

Därutöver är det för tjänsten viktigt med:

- Avslutad gymnasial utbildning

- Flytande i svenska och engelska

- Körkort B

- Tidigare erfarenhet av att arbeta inom textil-, och inredningsbranschen, alternativt erfarenhet av att arbeta med montering av solskydd, gardiner eller markiser

- Ett stort intresse för färg, form och inredning

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Utgångspunkt södra Stockholm, resor upp till 3 dagar i veckan

Omfattning: Heltid

Arbetstider: 8.00-16.30, måndag-fredag

Lön: Enligt överenskommelse

Övrigt: Bil ingår i tjänsten

Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anna Svensson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundkoordinator, kundrådgivare, kundvård, kundrelationer, sälj, säljare, inredning, textil, montör, mättekniker, textilinredare, inredningsarkitekt, konsult, rekrytering, Stockholm

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons