OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida hero.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-04

Om bolaget

Till vår kund Ocab tillsätter vi nu en ekonom med fokus på leverantörsreskontra. Ocab är Nordens ledande skadeservicebolag, och den enda rikstäckande aktören I Sverige med etablering på över 50 orter. De omsätter i Sverige omkring 1 700 Mkr och har cirka 1 300 engagerade medarbetare. De räddar ekonomiska värden och tid vid skador orsakade av framför allt brand och vatten, och erbjuder tjänster vid utredningar, underhåll och sanering av fastigheter och industri. Genom att kontinuerligt satsa på utveckling inom kvalitet och miljö har Ocab förvärvat kompetens, resurser och utrustning för att kostnadseffektivt begränsa och åtgärda skador.

I Ocab kombineras entreprenörskap och stark lokal förankring med storskalighet och effektivitet. Genom samverkan och utveckling av ömsesidigt stödjande verksamheter har Ocab kunnat bygga upp kundförtroende, god lönsamhet och en ledande marknadsposition. Den svenska ekonomifunktionen strävar efter att ge verksamheten en förstklassig support inom ekonomi genom att ha duktiga medarbetare, relevanta system och tydliga processer.

Ocab befinner sig på en spännande utvecklingsresa och vi söker dig som vill vara med och bidra till denna utveckling.

Om rollen

I denna roll kommer huvudfokus att vara operativt arbete med leverantörsreskontra, det vill säga hantera, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor samt avstämningar av dessa.

Utöver detta kommer du också att ansvara för att arbetsleda ett mindre team inom leverantörsreskontra och fördela arbetsuppgifter för att säkerställa effektivitet och kvalitet.

Då Ocab befinner sig på en utvecklingsresa kommer du också att vara delaktig i förbättringsarbete och diverse projekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Löpande hantering av leverantörsreskontra (kontering, distribution, bevakning, slutkontroll, kommunikation med leverantörer mm)
  • Avstämningar
  • Arbetsleda teamet inom leverantörsreskontra
  • Påminnelse- och inkassohantering
  • Delta i förbättringsarbete

Du kommer att ingå i ett ekonomiteam med kompetenta och engagerade kollegor, där teamwork och framåtanda står i fokus.

För rätt person kommer det finnas goda möjligheter till kompetensutveckling och ökat ansvar i samband med att bolaget växer.

Profil

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet från rollen som ekonomiassistent, god erfarenhet av leverantörsreskontra och hantering av stora flöden.

Ocab arbetar idag i systemet IFS. Har du tidigare arbetat i IFS är detta meriterande, men inget krav.

Som person trivs du i en snabbrörlig och föränderlig miljö. Du räds inte för nya utmaningar och levererar under högt tempo. Vidare ser vi att du är kommunikativ till ditt sätt med en förmåga att motivera och leda dina kollegor så att de når sin fulla potential.

I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Ocab med konsult- och rekryteringsföretaget Hero. Detta är rekryteringsuppdrag och du kommer att bli anställd direkt av Ocab. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johan Iggbom, 0701 544 361/[email protected] eller Rebecka Hillerström, 0733 015 323/[email protected].

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons