OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida novare.se
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-06-04

Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta som trafikplanering? Trivs du i en roll där du får arbeta med varierande arbetsuppgifter? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en handläggare till Trafikverket i Luleå.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!   

Om uppdraget 

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en handläggare till Trafikverket i Luleå.

Som handläggare kommer att du arbeta med att stödja enheten Projektstyrning, med inriktning mot funktionen Fastighet & Avtal inom program Norrbotniabanan.

Program Norrbotniabanan är ett program bestående av flera etapper om totalt 27 mil järnväg mellan Umeå till Luleå. Sträckan mellan Umeå till Dåva är under produktion. Sträckan Dåva till Skellefteå är i fas med att starta produktion till hösten 2025. Följande sträcka från Skellefteå till Luleå är i fasen för framtagande av järnvägsplaner.

I samband med byggande av järnväg behövs markåtkomst som sker dels via den lagakraftvunna järnvägsplanen, via lantmäteriet eller genom att teckna avtal. Under kommande period från hösten 2024 kommer en större arbetsinsats att krävas inom gruppen Fastighet och avtal. Gruppen arbetar med markåtkomst, där markåtkomsten är en förutsättning för att tid-planer för de olika delprojekten ska kunna hållas.

 Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

  •  Läsa inkomna fastighetsvärderingar eller beslut om ersättningar från Lantmäteriet samt registrera ersättningarna i datasystem.
  • Handlägga ersättningsavtal för markåtkomst beträffande ersättning till fastighetsägare.
  • Inhämta uppgifter för att skapa utbetalningar till fastighetsägare.
  • Handlägga utbetalningar till fastighetsägare.
  • Handlägga inkomna skadeersättningar inom markåtkomst.
  • Diarieföra avtal och erforderliga handlingar.
  • Hantering av behörigheter.
  • Stödja enheten Projektstyrning i diverse administrativa arbetsuppgifter.

Krav för tjänsten

  • högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års abetslivserfarenhet från liknande arbete
  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Meriterande krav för tjänsten

  • minst ett (1) års erfarenhet av myndighetsutövning
  • minst ett (1) års erfarenhet av ekonomiska frågor inom fastighetsområdet.
  • Kunna lämna en referens som intyga ovanstående två krav.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på deltid, 80% under kontorstider och påbörjas preliminärt 2024-08-20 och pågår till och med 2025-08-19, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Luleå, resor kan förekomma.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-06-18. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. 

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons