OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-04

Arbetsuppgifter

Som Business controller inom Sortiment & Inköp arbetar du brett med såväl försäljnings- och lönsamhetsanalys som att driva planeringsprocesser och finansiell rapportering. Du stöttar också verksamheten med uppföljning och analys av KPI:er och strategiska förflyttningar, samt är en viktig medlem i ledningsgruppen för ett av affärsområdena inom Sortiment & Inköp. Du är en Business Controller som bidrar med insikt och adderar värde till affären i nära samverkan med dina kollegor inom Finans och Sortiment & Inköp. Att självständigt identifiera behov och utföra fördjupade analyser i syfte att identifiera rotorsaker och föreslå åtgärder är en stor del av en controllers vardag hos kunden.

Kvalifikationer
  • Du haren högskoleutbildning som civilekonom eller civilingenjör.
  • Du har cirka fem års erfarenhet i rollen som Business Controller.
  • Du hargod erfarenhet av attdriva finansiell rapportering och planeringsprocesser.
  • Du har god kunskap av ekonomisystem och BI-verktyg som till exempel Tableau och Power BI.
  • Du är flytande i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Meriterande om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln som Business Controller.
Personliga egenskaper

För att lyckas i uppdraget som Business Controller så tror vi att duhar en hög analytisk kompetens och erfarenhet av att förstå samband och analysera verksamheter ur såväl ett helhetsperspektiv som att förstå detaljer. Vidare tror vi att du är ansvarsfull, proaktiv, modig och tar plats som controller och affärspartner. Du behöver vara en person som har lätt att lära, kunna förstå verksamheten ur ett helhetsperspektiv och har förmåga att skapa goda relationer - och framför allt har du en vilja att utvecklas!

Företagspresentation

Vår kund är ledande inom dagligvaruhandeln och finns runt om i hela Sverige med huvudkontor i Stockholm. Här finns uppdrag inom marknad, ekonomi och logistik.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

När du blir en av oss

Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön

Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan

Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-06 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons