OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

Vi söker nu en ekonomiassistent ett mindre och familjärt bolag inom fastighetsbranschen!

Om rollen

Vi söker nu en Ekonomiassistent som kommer att vara en central del av ekonomifunktionen och utföra olika redovisningsuppgifter. Denna inkluderar hantering av kund- och leverantörsreskontra, fakturamatchning och deltagande i månads- och årsbokslut (K3). Rollen innebär också att utföra andra ad hoc-uppgifter som är vanligt förekommande inom området. Detta kommer att utföras tillsammans med bolagets CFO samt en bolagsekonom, vilket innebär att ni kommer att ha ett väldigt nära samarbete, vilket förutsätter att du trivs med att arbeta i team, men även självständigt. I rollen kan det även ingå kontorsadministration med uppgifter såsom posthantering, beställning av kontorsmaterial, telefonväxel, mailhantering etc. Vår kund erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter att utvecklas inom ett växande företag och möjligheten att påverka processer och rutiner. Du kommer att ha mycket kontakt ut i organisationen och därför är det viktigt att du är social och tycker om att vara ”spindeln i nätet” (vi vet – en riktigt klyscha men i detta fall faktiskt en bra beskrivning!). 

Är detta du?

För att trivas i denna roll tror vi att du som person är jordnära och trivs i en familjär miljö där du får jobba nära verksamheten och dina kollegor. Vi tror att du har arbetat inom redovisning i ett par år och har du har tidigare erfarenhet av ekonomiadministration från liknande bransch ses detta som mycket meriterande!

Vidare ser vi gärna att du är noggrann i ditt arbete genom att du säkerställer att det du lämnar ifrån dig är korrekt och med god kvalitet. Du är inte rädd för att fråga din chef om hjälp vid behov. Du har god struktur i ditt arbete genom att du planerar och organiserar väl samt kan prioritera olika deadlines. Du trivs i ett högt arbetstempo samtidigt som du drivs av att vidareutvecklas. Du är en riktig lagspelare som gillar att arbeta hårt, men även att ha kul tillsammans med dina kollegor. Det allra viktigaste är att du är en flexibel och noggrann person som trivs i en bred och serviceinriktad roll där du tar dig an uppgifter både högt och lågt. Då kollegorna föredrar att vara på plats är det också av yttersta vikt att du vill utgå från kontoret, givetvis med en stor flexibilitet, men det går inte att sitta på distans majoriteten av tiden.

Frågor?

För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på [email protected] Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka detta uppdrag genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag och rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp utöver detta specifika konsultuppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: administration, ekonomi, redovisningsassistent, ekonomiassistent, fastighet

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons