OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida krokom.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

– Ett jobb med plats för utveckling, samarbete och växtkraft.

Kansliet i Krokoms kommun söker nu dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende från medarbetare, förtroendevalda och medborgare. Välkommen med din ansökan!

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.

En dag som handläggare vid kansliet

Kansliet är en enhet som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Idag utgörs kansliet av handläggare, samordnare, kvalitetskontroller, verksamhetsutvecklare, strateger, kommunarkivarie och kommunsekreterare.

I huvudsak kommer handläggaren ansvara för:

  • Administration före, under och efter politiska sammanträden.
  • Kvalitets- och utvecklingsarbete för de egna verksamheterna och i förvaltningsövergripande forum.
  • Dokumenthantering, diarieföring och utlämnanden av handlingar.
  • Systemförvaltning, projektledning och digitaliseringsarbete.
  • Strategiskt och operativt arbete med förberedelser och utförande av allmänna val i rollen som sekreterare och handläggare för valnämnden.

Visst utrymme kommer finnas för utveckling av arbetsuppgifterna.

Din kompetens

Vi söker dig som har:

  • En akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga ämnesområdet (såsom juridik, statsvetenskap, ekonomi) eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
  • Kunskaper om lagar och regler som omger det kommunala ansvarsområdet.
  • Vana av arbete i olika IT-verktyg och lätt för att lära dig nya.

Personliga egenskaper

Vi ser gärna att du har förmåga att förvalta och utveckla ett stort förtroende, är lösningsorienterad samt har ett helhetsperspektiv. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter, är initiativtagande och nyfiken.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information

Intyg och referenser lämnas på begäran efter intervju.

Omfattning av anställning: Vikariat 100 % till och med 2025-12-31 med goda chanser till förlängning.

Säkerhetsklassning kan komma att genomföras.

Lön: Individuell lönesättning.

Tillträde: 2024-09-01 eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2024-06-09, intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

En hälsning från din blivande chef

"Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Hos oss är arbetsdagarna både utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och driven grupp hos oss på kansliet. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen, så vänta inte med din ansökan!"

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons