OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

Allt vi gör, gör vi för Umeå

Våra energi-och kommunikationslösningar spelar stor roll i våra kunders vardag. Varje dag. Hos oss arbetar du med samhällsviktiga tjänster, där du är en del i utvecklingen av en hållbar region. Vi erbjuder dig en varierad yrkesroll, där du får goda möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med oss. Samtidigt som du kan bibehålla balansen mellan arbete och fritid. Självklart ingår en rad förmåner, med fokus på att du ska må bra.

Om tjänsten

Du kommer att arbeta inom området Bredband och har ett ansvar för att hålla samman hela leveransprocessen i samarbete med övriga intressenter kopplat till utförande av underhålls- och anslutningsprojekt. Du är ansvarig för planering av underhåll, anslutningar, reinvestering/investerings-projekt och har ett övergripande ansvar att säkerställa så hela kedjan från affär till leverans koordineras på bästa sätt. Det innefattar ett huvudansvar för leveranserna och teamet, i syfte att säkerställa och prioritera resurser för att nå de mål som sätts på din avdelning.

Här tillämpar vi delat ledarskap, där leveranschefen har fokus på leveransen och den dagliga arbetsledningen och kompetenschefen är den som har personalansvaret över gruppen. Du arbetar nära kompetenschefen och har arbetsmiljöuppgifter enligt delegation och arbetar proaktivt med arbetsmiljö och säkerhet i fokus. Du har budgetansvar, leveransansvar och följer löpande upp verksamheten och arbetar strukturerat med hantering av avvikelser. Vidare ingår du i delområdets ledningsgrupp och tillsammans med din chef och dina kollegor arbetar ni aktivt med såväl operativa, taktiska och övergripande frågor för Delområdet.

Ditt teams ansvarsområden

I din roll leder du teamet mot gemensamma mål genom att involvera medarbetare och kollegor. Du planerar, prioriterar och koordinerar teamets arbete samtidigt som du ansvarar för att leveransen uppfyller mål kring kvalitet, tid och kostnad. I teamets arbetsuppgifter ingår dialoger med kunder, samarbetspartners och leverantörer inom frågor som rör exempelvis drift, support, säkerhet och anläggningsutveckling. Teamet har nära samarbete med drift- och affär. Effektivisering av våra processer och rutiner för att minska våra kostnader är en viktig del av arbetet. I teamet hanterar ni leveranser till kunder, felsöker och stöttar andra avdelningar inom Umeå Energi samt externa kunder.

Dina kontaktytorEn viktig del i det dagliga arbetet är att samarbeta med andra, internt såväl som externt. Omvärldsbevakning är en del av arbetet eftersom det händer mycket inom branschen just nu. Du är även en god representant för Umeå Energi i kunddialoger, nätverksträffar och branschkonferenser mot externa parter.

För att lyckas i rollen har du:

  • Eftergymnasial utbildning eller utbildning som tillsammans med relevantarbetslivserfarenhet bedöms aktuell
  • Ledarerfarenhet
  • Erfarenhet av att leda och utveckla processer eller arbetssätt
  • B-körkort.

Meriterande för tjänsten:

  • Erfarenhet av projektledning inom el, värme eller bredband
  • Erfarenhet av entreprenadjuridik
  • Erfarenhet av förändringsledning
  • Erfarenhet av AMA Anläggning, EBR, AB och ABT.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som motiveras av att leda och utveckla dagliga leveranser, genom delaktighet och i samarbete med andra. Med fokus på kvalitet och kostnadseffektivitet planerar och agerar du affärsmässigt för hög tillgänglighet, sätter mål och får andra att prestera med hög kvalitet. Du är strukturerad och driven och dina kollegor uppskattar ditt goda samarbete. Du skapar goda relationer inom organisationen och arbetar för att främja samarbete så att vi på mest effektiva sätt nyttjar det engagemang och den kompetens som finns. Du är kommunikativ och sprider engagemang till medarbetare.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast: 2024-06-09

Frågor kring tjänsten

För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Malin Karlsson 070-655 33 24. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-Strateg Susanne Sundstén 076-1475887. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-160000.

Övrig information

Som samhällsviktig verksamhet är det viktigt för oss med en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare samt att våra tillgångar och information är skyddade. Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete genomför vi därför en bakgrundskontroll på slutkandidaten för den här tjänsten. Några av våra roller kräver säkerhetsprövning, om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

Vi undanber oss samtal från säljare av rekryterings- och annonslösningar. Vi har gjort vårt val av kanaler.

På jobb.umeaenergi.se kan du läsa mer om våra drivkrafter och utmaningar, samt ta del av några av våra medarbetares vardag.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons