OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-22

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss  Stadsarkivet är stadens informationsnav där information från då och nu blir tillgänglig för alla, samtidigt som vi hjälper stadens verksamheter med effektiv arkiv- och informationshantering. Vi utvecklar ständigt våra arbetssätt för att öka tillgängligheten och värdet av våra tjänster. Tillsammans skapar vi den transparenta staden – där information om då och nu blir byggstenar för morgondagen. Vi söker dig som tillsammans med oss vill arbeta för ett transparant Stockholm och som har ett intresse för arkivverksamhet samt hög servicekänsla! Vi erbjuder Stadsarkivet finns på Kungsklippan, Kungsholmen och på Liljeholmskajen. Vi har flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter. Läs gärna mer om vårt erbjudande på Förmåner för medarbetare Klicka här för att se en film om Stadsarkivet och vårt uppdrag. Stadsarkivets uppdrag Din roll Avdelningen publik och publicering består av cirka 25 medarbetare som ansvarar för Stadsarkivets service till kunder och besökare. Det kan handla om allt från att ge råd till besökare i läsesalarna till att tillhandahålla och lämna ut information ur arkiven åt privata eller professionella användare. Vi söker dig som vill arbeta på en dynamisk arbetsplats med varierade arbetsuppgifter. Du möter många olika människor med olika förväntningar vilket ställer krav på lyhördhet och god service. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel att: besvara förfrågningar, lämna ut allmänna handlingar och svara på frågor av mer utredande karaktär bemanna läsesalen. Ditt jobb är varierande och arbetsuppgifterna växlar över tid. Du kommer också att handlägga rutinärenden och delta i det övriga arbetet som utförs på avdelningen. Tjänsten är ett föräldravikariat med start 1 september 2024 till och med 31 augusti 2025. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: minst 60 högskolepoäng i arkivvetenskap aktuell arbetslivserfarenhet inom arkiv eller erfarenhet som vi bedömer relevant genuint Intresse för att arbeta inom en arkivverksamhet som är i ständig utveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med digital arkivering. Som handläggare inom Stadsarkivet ska du ha våra användares behov i fokus och ha en genuin servicekänsla. Du är professionell och har lätt för att anpassa ditt bemötande till människor du möter. I rollen behöver du även vara självgående, vilket innebär att du både förväntas ta initiativ och själv planera för hur arbetet ska genomföras. Du behöver dessutom ha lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter. Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. Övrigt Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Läs om Stadsarkivet på vår hemsida: https://stadsarkivet.stockholm/

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons