OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du göra skillnad för kvinnor i akut hemlöshet? Alma är ett akutboende för kvinnor från 21 år. Vi tar emot inskrivningar dygnet runt. Som behandlingsassistent på Alma akutboende kommer du vara kontaktpersonal för de kvinnor som bor hos oss. Tillsammans med varje individuell kvinna kommer du att skapa en genomförandeplan för att hjälpa henne på hennes resa mot ett stabilt och självständigt liv. Du kommer använda verktyget Boendekartläggning och arbeta tätt tillsammans med resten av vårt team för att följa upp och dokumentera vårt arbete. Vi på Alma har en erfaren och kunnig personalgrupp vars fokus är att hjälpa kvinnor i utsatta livssituationer. Vår kompetens och erfarenhet gör att vi kan erbjuda trygghet och stöd till kvinnor som i mycket hög grad har utsatts för olika former av våld. Hos oss finns inget krav på nykterhet eller drogfrihet och vi arbetar med individen i fokus. På Alma använder vi oss av beprövade metoder som MI och LAB. Under 2022 genomförde vi en utbildningssatsning på TMO (traumamedveten omsorg). Vi strävar ständigt efter att öka vår kunskap och anpassa vårt arbetssätt efter brukarnas behov. På Alma finns det en metodhandledare med samordningsansvar samt en enhetschef på dagtid. Dessutom har vi regelbunden extern handledning för vår personalgrupp. Vi erbjuder arbetstider som är förlagda dag, kväll och helger för att möta behoven hos våra klienter. Vi är stolta över att vara en arbetsplats där vi stöttar varandra och främjar samarbete och utveckling. Vi letar efter dig som vill göra skillnad på riktigt och som har ett genuint intresse för vår målgrupp. Vi ser hopp och möjligheter i varje individ och strävar ständigt efter att anpassa vår verksamhet efter deras behov. På grund av målgruppen består personalgruppen på Alma enbart av kvinnor. Urvalet kommer att göras löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Välkommen till Alma och var med och gör skillnad för de som mest behöver det. KVALIFIKATIONER En grundläggande förutsättning för tjänsten är att du har utbildning som socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig från exempelvis högskola eller YH-utbildning. Om du har fortbildning inom områdena psykiatri, beroendevård och våld i nära relationer så är det meriterande. Även erfarenhet från socialt arbete exempelvis inom psykiatri eller missbruksvård ser vi som meriterande. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. ÖVRIGT För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons