OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-17

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som säkerhetssamordnare är organiserad under avdelningen administration och ekonomi på utbildningsstaben. Avdelningen består av fyra enheter: informations- och ärendehantering, ekonomi, inköp samt fastighet och säkerhet, där du kommer att vara en del. Enheten för fastighet och säkerhet fokuserar främst på att stödja kärnverksamheten inom områden som fastighet, säkerhet och miljöfrågor. Rollen som säkerhetssamordnare är en utökning av enheten för fastighet och säkerhet, motiverad av det aktuella omvärldsläget och den ökade efterfrågan inom området. Som säkerhetssamordnare arbetar du nära förvaltningens säkerhetsstrateg och det är dit du rapporterar det dagliga arbetet. Du stödjer verksamheten och samordnar förvaltningens operativa arbete inom systematiskt brandskyddsarbete, säkerhetstekniska system, bevakningstjänster, personsäkerhet, fysisk säkerhet och andra relaterade frågor. Dina arbetsuppgifter inkluderar även att: • Delta i upphandling inom ditt ansvarsområde • Ta fram och uppdatera styrande och stödjande dokument inom ditt ansvarsområde • Fungera som en ingång för förvaltningen i försäkringsfrågor och skadehantering, samt att framställa rapporter och beslutsunderlag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom säkerhet eller motsvarande erfarenhet/utbildning som förvaltningen bedömer likvärdig. Du ska ha god erfarenhet av arbete med säkerhetsfrågor relaterade till systematiskt brandskyddsarbete. För tjänsten krävs även att du har mycket god kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i Office 365. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med operativa säkerhetsfrågor • Yrkesbakgrund inom pedagogisk verksamhet För att trivas och lyckas i rollen bör du ha förmåga att samarbeta med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar. Du kan agera på egen hand utifrån vad en situation kräver och tar självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Under stress arbetar du effektivt, balanserar olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Vidare upprättar du tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid, samt följer upp resultatet. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons