OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Är du en erfaren lönespecialist? Trivs du i en roll där du får ta ansvar och leda andra? Toppen! Då kan det vara dig vi letar efter. Just nu söker vi efter en inköpare/controller till en statlig myndighet i Norrköping. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en lönespecialist till en samhällsviktig myndighet i Norrköping.

Myndigheten är just nu i behov av stöttning i form av en lönespecialist. De söker en erfaren lönespecialist med vana att leda och utveckla löneutbetalningsprocessen.

I uppdraget kommer du att ansvara för att säkerställa att 1700 korrekta löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande kollektivavtal och lagstiftning. Tillsammans med fyra löneadministratörer och en lönespecialist supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar.

Din uppgift är att fördela arbetet i gruppen genom daglig styrning och säkerställa nödvändig kompetensutveckling/kompetensöverföring inom gruppen och även planera för introduktion av en nyanställd lönespecialist som börjar i augusti. Du ansvarar också för att rutiner och checklistor är uppdaterade och säkerställer att förändringar och uppdateringar sker i vårt lönesystem. Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

  • bearbeta och kontrollera löneunderlag
  • ta fram lönelistor
  • ta fram rapporter och statistik
  • redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
  • sammanställa tid- och frånvarorapporter
  • svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
  • göra beräkningar och rättningar
  • daglig styrning och arbetsledning av verksamheten

Krav för tjänsten

  • utbildad lönespecialist
  • minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som lönespecialist
  • erfarenhet av daglig styrning och verksamhetsplanering
  • goda kunskaper i MS Office
  • goda kunskaper i lönesystem, försystem och eftersystem (exempelvis Personec P)
  • goda kunskaper om kollektivavtal och att hantera många olika kollektivavtal
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med planerad start 3 juni och pågår initialt i 3 månader, med möjlighet till 6 månaders förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Norrköping, möjlighet till distansarbete finns.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-05-27. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. 

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons