Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Combitech driver många affärer utifrån ramavtal. Den operativa hanteringen av förfrågningar och beställningar sköts av enheten Business Support. Nu finns möjligheten att tillträda i rollen som ny chef för enheten där en får vara med och skapa värde för medarbetarna, Combitech och våra kunder. Rollen som Business Support Manager I rollen som Business Support Manager ansvar du för en grupp om 5 medarbetare samt för ekonomin. I ledarrollen arbetar du aktivt med att motivera och inspirera dina medarbetare genom att ge dom rätt förutsättningar, stöd och feedback. Du skapar en miljö för effektivt teamarbete med fokus på att skapa värde för både kund och Combitech. Du coachar dina medarbetare i arbete med förlängningar, förhandlingar, kontraktering och professionella relationer. Du attraherar och behåller talanger och ansvarar för rekrytering och personalplanering, budget och prognos. Du bygger upp och utvecklar löpande Business Supports verksamhet för din grupps segment och geografi men även övergripande tillsammans med andra ledare. Du kommer att följa upp nyckeltal, analysera resultat samt planera för, starta upp samt utvärdera aktiviteter och initiativ. Som Business Support Manager rapporterar du till Combitechs inköpschef och placering för tjänsten är Växjö, Kristianstad eller Linköping men även andra orter kan vara aktuella. Business Support utgör Combitechs centrala administrativa stöd för hantering av löpande inflöde av förfrågningar, beställningar och förlängningar. I ansvaret ingår att säkerställa en rationell hantering givet höga krav på kvalitetssäkring. Business Support har även ansvaret för administrativt stöd vid beställning av underkonsulter. Stödet kan innefatta, men är inte begränsat till, kvalitetssäkring av offerter, prisförhandling och uppföljning. Gruppens arbete sker i mindre team med dedikerade uppgifter som ständigt samverkar med Combitechs leveransorganisation. Vem är du? Combitech söker dig om har relevant arbetslivserfarenhet från liknande roll, gärna med fokus på leverantörskontakter och långsiktiga relationer. Vi söker dig som är trygg i ledarrollen, är resultatdriven och har förmåga att engagera andra samt skapa ett gott arbetsklimat. Du brinner för affären och har ett genuint intresse av att utveckla dina medarbetare. För att trivas i rollen innehar du en god samarbetsförmåga då du arbetar tätt både tillsammans med våra kunder och med medarbetarna i teamet och organisationen. Du har en god kommunikativ förmåga och har en fallenhet för att hantera kunder och leverantörer på ett professionellt sätt. Slutligen skapar du struktur och mervärde för teamet och dina kunder samt har ett genomgående affärstänk. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/rekryterande chef: Bengt Ryd, +46 70 8895183

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons