OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-16

Om tjänsten Som redovisningsekonom kommer du huvudsakligen arbeta med fakturering, hantering av inbetalningar samt krav-och påminnelsehantering.  Du arbetar även med avstämningar, löpande redovisning, deltar i arbetet med månadsrapportering och bokslut samt är back-up för leverantörsreskontra.  I rollen som redovisningsekonom har du många kontaktytor och ett nära samarbete med främst myndighetens affärsadministrativa funktion och kunder, både via telefon och e-post. Samtliga arbetsuppgifter innebär en stor bredd av elektronisk hantering.   Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som redovisningsekonom är ett konsultuppdrag på heltid med start den 20 maj och beräknas pågå minst 6 månader. Möjlighet till förlängning finns. Krav för tjänsten: • Högskoleutbildning inom ekonomi. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom • Minst tre års erfarenhet av statlig redovisning  • Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.) • Kunna tala och skriva svenska obehindrat • Goda kunskaper i MS Office eller liknande För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Meriterande för tjänsten: - Mycket goda kunskaper och flerårig erfarenhet från att ha jobbat i U4 Agresso. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är den 25 april. Kammarkollegiet Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons