OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-13

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Är du en strukturerad, analytisk och serviceinriktad person med erfarenhet från mjukvaruutveckling eller systemadministration? Har du arbetat inom CRM? Kanske är du vår nya kollega? Din roll Du kommer att ingå i ett agilt team där du har stora möjligheter att påverka lösning, processer och arbetssätt. CRM Service Management Team (CRM, Customer Relationship Management) är ett tvärfunktionellt team som har helhetsansvar och strävar efter att optimera arbetssätt för fortsatta förbättringar av vår tjänsteleverans. Som systemadministratör hos oss kommer du ha en viktig roll ut mot våra användare, utvecklare och kollegor. I rollen ingår bland annat: * Support mot slutanvändarna * Administration av systemet * Dokumentation * Lösa komplexa problem * Kommunicera behov mellan slutanvändare och utvecklare * Användarhantering och Licenshantering * Hitta förbättringslösningar/buggar * Säkerställa att applikationen fungerar och uppfyller säkerhetskraven Din profil För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv och framtidsorienterad. Vidare tror vi att du har ett kundorienterat och affärsmässigt fokus, med ett bra analytiskt och lösningsfokuserat tänk. Du är en utmärkt lagspelare men även van att arbeta självständigt och med ett eget driv. För att trivas hos oss behöver du ha stor känsla för service och gillar att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel utifrån användarnas behov. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Krav för att lyckas i rollen: * Utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Utmärkt kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska * God förståelse för funktioner, verktyg och processer I en IT-organisation * En bra känsla för god service Meriterande: * Erfarenhet av Microsoft 365, CRM, Service Now, Jira * Agila arbetssätt i projekt och team * Erfarenhet inom mjukvaruutveckling, distribution, test och releasehantering Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons