OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Söker du ett administrativt uppdrag där du får ha en stor del i processen för våra brukare och i utvecklingsarbetet för framtidens hemtjänst? Då är det här jobbet för dig! Ditt uppdrag Du ska vara en stödjande funktion både till enhetschef och för medarbetarna i verksamheten där du leder och fördelar arbetet utifrån delegerat uppdrag. Du kommer även vara den som tillsammans med fast omsorgskontakt håller ihop processen för brukaren med biståndshandläggare, legitimerad personal och närstående. I dina arbetsuppgifter ingår att leda olika mötesforum, delta i kvalitetsarbetet runt brukaren och ha en stödjande funktion i den dagliga driften i verksamheten.  Du kommer också att följa upp statistik, skapa och följa upp rutiner samt delta i verksamhetsutveckling inom hemtjänsten.  Funktionen samordnare inom hemtjänsten är en ny roll som kommer att utformas över tid.  Du kommer att arbeta heltid, i genomsnitt 40 timmar per helgfri vecka. Du har din arbetsplats i våra lokaler i Östervåla.  Din profil Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård, som socionom, beteendevetare eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Resor inom kommunen kan förekomma och B-körkort är ett krav.  Då du kommer att leda möten samt ha mycket kontakt med medarbetare och brukare är det viktigt att du är lyhörd samt har förmåga att skapa förutsättningar för delaktighet. Du behöver även kunna kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt kunna arbeta med utveckling i personalgruppen.  Du är strukturerad och klarar självständigt att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Ditt förhållningssätt är prestigelöst då du behöver vara behjälplig med uppgifter både för medarbetare och chef.  Mycket av ditt arbete sker på datorn och i olika system. I rollen ingår också att stötta personal i olika verksamhetssystem därför behöver du ha en digital mognad, erfarenhet av att använda Officepaketet samt förmåga att snabbt lära dig nya system.  Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Välkommen med din ansökan! Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet. Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Hos oss arbetar drygt 1000 medarbetare och vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons