LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Social Media Specialist Scream

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kommunikationsstrateg
Publicerad: 2019-10-07
Sista ansökningsdag: 2019-10-21
Stad: Stockholm 
Scream Mediabyrå är en oberoende svensk mediebyrå som grundades 2003 och ägs till delar av personalen. Scream är experter på medierådgivning. Vår uppgift är att hitta platsen och tillfället där våra kunder får mest uppmärksamhet. För oss är det viktigt med ett innovativt synsätt på reklam och kommunikation. Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Nu söker vi dig som vill arbeta som Social Media Specialist på en framgångsrik och kreativ mediebyrå! Scream Mediabyrå är experter på medierådgivning och vår uppgift är att hitta platsen och tillfället där våra kunders kommunikation får bäst effekt. Vår vision är att göra det lätt att skapa framgångsrik kommunikation och det gör vi i tätt samarbete med våra kunder. För oss är det viktigt med ett innovativt och analytiskt synsätt på reklam och kommunikation. Digital rådgivning och kreativa idéer är alltid i fokus. Vi strävar alltid efter att ge mer och då räcker det inte alltid med hårt arbete – det krävs engagemang, mod och energi. För att göra verklig skillnad för våra kunder! Social Media Specialist Vi söker nu en person med vilja och förmåga att vara med i utvecklingen av vår framgångsrika verksamhet. Scream är en dynamisk och snabbfotad arbetsplats där du kommer att arbeta med några av Sveriges största varumärken. Vi satsar mycket på digital utveckling och under åren har vi startat flera dotterbolag inom olika digitala områden för att stärka vår position som en av de främsta inom digital marknadsföring. Om rollen Som Social Media Specialist på Scream ingår du i flera olika kundteam och ansvarar för våra kunders strategi för sociala medier i pågående kundprojekt. Du kommer arbeta med både strategiska och operativa uppgifter i nära samarbete med dina kollegor. Du jobbar med långsiktig planering och lägger strukturen för framgångsrik kommunikation för våra kunder. Vi söker dig som har Relevant utbildning inom ekonomi/marknadsföring/media Cirka 2-4 års erfarenhet av strategi och köp inom sociala medier Vilja att även jobba operativt i systemen. Goda kunskaper i Business Manager och andra system som Snapchat, LinkedIn m fl. Gärna erfarenhet av bid management-verktyg för som Kenshoo, Marin, Acquisio eller liknande. Som person är du Prestigelös och teamorienterad, då vi levererar våra resultat som en grupp. Kommunikativ och trygg i rollen som presentatör, både mot arbetsgrupp och kund. En strukturerad person som håller ordning och reda. Flexibel, med förmåga att pendla mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Ansökan
 I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Alla våra tjänster ser du på www.talentpartner.se Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerlighet mediebranschen. Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida