LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Marketing Automation Copywriter

Antal platser:
Yrkesbenämning: Marknadskommunikatör
Publicerad: 2019-08-13
Sista ansökningsdag: 2019-09-03
Stad: Solna 
Det här är vi För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar. Nu söker vi en driven och nyfiken medarbetare till vårt CRM-team i rollen som Marketing Automation Copywriter. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis. Vad du kommer att göra Som Marketing Automation Copywriter kommer du vara en central del av vårt CRM-team som jobbar mot företagskunder på Telenor. Vi är ett tvärfunktionellt team med spetskompetens inom strategi, kommunikation, marketing automation, data och analys. Vårt uppdrag är att säkra värdet av vår befintliga affär genom mer- och korsförsäljning, lojaliserande aktiviteter och churnhämmande initiativ. Vårt fokus ligger på digital transformation för att skapa nästa generations datadrivna marknadsföring och försäljning genom att möjliggöra personliga och relevanta kundinteraktioner i våra kanaler genom data och kundinsikter. Vi letar nu efter en person som vill vara en del av vår transformationsresa och brinner för att ta fram engagerande, inspirerande och nyskapande kommunikation. Som copywriter skapar du innehåll till befintliga kunder genom hela kundlivscykeln för olika kanaler och målgrupper, alltifrån kortare texter till mail, sms eller landningssidor till mer redaktionellt innehåll.  Huvuduppgifter: •    Planera och leverera kommunikationsstrategier som driver försäljning och lojalitet samt ökar varumärkeskännedom •    Samarbeta med våra strategeter och kommunikationsspecialister för att upprätthålla en konsekvent varumärkeston och image i alla kanaler •    Ta fram både kort och långt innehåll för olika kanaler (alltifrån rubriker och CTA:s till webben eller emailkampanjer till längre artiklar i nyhetsbrev)  •    Omarbeta kampanjer på mer övergripande varumärkesnivå till agerbar marknadsföring för att stötta affärsbehov kopplat till befintlig kundbas •    Optimera och förbättra kommunikation över hela kundlivscykeln •    Bygga framtagen kommunikation i marketing automation-plattformar och digitala kanaler Vem du är För att lyckas i denna roll är du en driven och nyfiken person som trivs i en dynamisk och kommersiell miljö. Du gillar att befinna dig på en arbetsplats med högt tempo som kännetecknas av ett agilt arbetssätt för att kunna navigera i det föränderliga landskap som telekombranschen befinner sig i. Du är resultatinriktad och lösningsorienterad och bra på att prioritera mellan olika projekt och uppgifter. Vidare är du en lagspelare med god förmåga att samarbeta och har erfarenhet från att jobba i komplexa projekt med många intressenter från olika grupper och funktioner. Samtidigt har du en självgående och autonom arbetsstil och är bekväm med både operativa likväl som mer strategiska uppgifter. Du motiveras av en vilja att lära och förstår vikten av att känna våra kunder och deras vardag för att kunna skapa personlig och relevant kommunikation till olika målgrupper. Du är nyfiken och vill förstå vad som driver både lojalitet och försäljning samtidigt som du är kreativ och kommer med inspirerande vinklar och paketerar våra budskap på kreativa sätt. Ett tätt samarbete med olika team och redigering och revidering enligt feedback är en del av den kreativa processen, vilket motiverar dig att tänka nytt och utmana din omgivning.   Vi ser även att du uppfyller följande kriterier:  •    Relevant utbildning inom kommunikation eller journalistik och minst tre års erfarenhet som copywriter    •    Erfarenhet av att jobba med kommunikation genom hela kundlivscykeln ur ett kundcentriskt perspektiv •    Erfarenhet av att skapa kommunikation med fokus på CRM och Marketing Automation •    Erfarenhet från att jobba med företag inom IT-, tech- eller telekombranschen och/eller mot företagskunder (B2B) är en fördel, men inte ett krav Vårt löfte Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även: •    Ett flexibelt arbetssätt – träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan och jobba hemifrån de dagar du behöver? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor. •    Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen. •    Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer. Sök till oss idag Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Ragna Zaar (ragna.zaar@telenor.se). Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas. Sista ansökningsdag: 2019-09-03 Placeringsort: Stockholm  Bra att känna till Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.  

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön