Bemanningskoordinator

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2020-09-11
Sista ansökningsdag: 2020-09-25
Stad: Stockholm
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen. Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1300 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna. Arbetsplatsbeskrivning Serafens vård och omsorgsboende ligger centralt mitt i Stockholm city. Boendet består av 176 lägenheter med inriktning demens, somatik, stroke, geropsykiatri och korttidsvård.  Arbetsbeskrivning Som vår bemanningskoordinator ansvarar du för verksamhetens operativa och strategiska bemanningsplanering. Ditt främsta fokus ligger på att utifrån verksamhetens behov koordinera resurser i en dygnet runt verksamhet.  Kvalifikationer Det är meriterande om Du har en personalvetarutbildning eller motsvarade och gärna några års erfarenhet från servicebranschen. Det är ett krav att du tidigare har arbetat med schemaläggning, så att du kan bygga scheman och har kunskap om de delar i arbetstidslagen, lagen om anställningsskydd samt allmänna bestämmelser som berör dina arbetsuppgifter. Har du arbetat med schemaläggning i Schemalätt och Medvind är det ytterst meriterande. Det är även viktigt att du har fallenhet för IT-system och goda kunskaper i Excel. Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten och har förmåga att strukturera upp ditt arbete så att du snabbt kan ställa om vid förändrade omständigheter. Du behöver ha förståelse för verksamheten samt ha både ett helhetsperspektiv och ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. Vi förväntar oss att du är bra på att bygga relationer med olika samarbetspartners, har en god pedagogisk förmåga och ett gott bemötande. För att arbeta som bemanningskoordinator hos oss bör du kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och kunna kommunicera på ett tydligt sätt både muntligt och skriftligt. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön