Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Interim HR och Lönekonsult till uppdrag i Göteborg
HR Lönekonsult
Utgått

Arbetsbeskrivning

Vi söker en HR och Lönekonsult för ett interimsuppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar i december och förväntas löpa under cirka 6 månader. Omfattningen är 100 % och arbetet utförs till största del på plats hos kunden. I rollen får du en central funktion i att säkerställa korrekt och effektiv lönehantering, samtidigt som du stöttar People & Culture-funktionen i ett brett administrativt och koordinerande uppdrag inom EMEA-regionen.

Arbetsuppgifter

Lön

• Ansvara för hela löneprocessen för Sverige (ca 100 anställda) i systemet Flex HRM.
• Samordna löneunderlag och rapportering samt vara huvudkontakt för outsourcade lönepartners i andra länder inom Europa.
• Vara kontaktperson gentemot myndigheter avseende lönerelaterad rapportering.
• Säkerställa och uppdatera dokumentation kring löneprocesser, anställningsdata och landspecifika förmåner.
• Fullt ägarskap för löneprocesser, tidrapportering och reseräkningar inom EMEA.

HR-administration och People & Culture-koordinering

• Administrera medarbetarförmåner och upprätthålla kontakter med leverantörer.
• Fungera som superuser i SAP samt andra HRM-system.
• Hantera processer för nyanställningar, interna förändringar och avslut samt säkerställa att interna riktlinjer följs.
• Säkerställa korrekt hantering av personaldata samt bidra vid interna och externa revisioner.
• Underhålla och utveckla administrativa rutiner, policys, mallar och personalhandbok för olika länder inom EMEA.
• Delta i och driva P&C-relaterade projekt i samarbete med globala funktioner.
• Ta fram HR-data och rapporter, bland annat headcount-statistik.

Din profil

Vi söker dig som har en stark bakgrund inom löneadministration och som tryggt kan driva hela löneprocessen självständigt. Du är van att arbeta strukturerat, har god systemvana och trivs i en roll med många kontaktytor.

Du har:
• Formell löneutbildning/certifiering.
• Flerårig erfarenhet av lönehantering, gärna i Flex HRM.
• Erfarenhet av outsourcinglösningar och arbete med lön i flera länder är meriterande.
• Goda kunskaper i svensk arbetsrätt och gärna viss förståelse för EMEA-regionens regelverk.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Stark servicekänsla, god kommunikationsförmåga och en lösningsorienterad inställning.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, [email protected]. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-18
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov