Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren upphandlingskonsult som kan stötta en inköps- och upphandlingsenhet med att genomföra planerade upphandlingar.
Uppdraget är varierande och kräver både självständighet och samarbetsförmåga.
Arbetsplatsen är hybrid, med möjlighet att arbeta på plats vid behov.
Arbetsuppgifter- Genomföra och ansvara för hela upphandlingsprocesser enligt gällande regelverk.
- Hantera flera upphandlingar parallellt.
- Planera, organisera och följa upp aktiviteter.
- Säkerställa kvalitet och struktur i arbetet.
KravprofilUtbildning och erfarenhet
- Högskoleutbildning inom teknik, ekonomi eller juridik, eller motsvarande kompetens.
- Minst 3 års erfarenhet av upphandling inom offentlig verksamhet.
- Dokumenterad erfarenhet av upphandling enligt LOU och LUK.
- God vana att arbeta i upphandlingssystem, gärna Kommers.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
- Analytisk och problemlösande förmåga.
- Strukturerat och kvalitetsmedvetet arbetssätt.
- Förmåga att arbeta självständigt under tidspress.
- God samarbetsförmåga och flexibilitet.
Övrigt- Uppdraget startar snarast möjligt och beräknas pågå till 2027-12-31
Stämmer du in på kraven och är intresserad så ber vi dig att skicka din ansökan så snart som möjligt.
Ange gärna när du är tillgänglig att påbörja uppdraget.