OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Global Service Desk
Kundtjänstmedarbetare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Åt vår kund söker vi en Global Service Desk-specialist (svenska/engelska/italienska)

Uppdragsbeskrivning

Som Global Service Desk-specialist kommer att tillhandahålla IT-support för användarnas IT-miljö på distans via telefon/webbchatt och/eller med hjälp av fjärrhjälpsverktyg.

Huvudsakliga ansvarsområden

  • Följa och främja kundens rekommenderade processer och standarder.
  • Sträva efter att lösa ärenden enligt SLA, KPI:er och dokument för ärendehantering.
  • Identifiera incidenter som kan vara potentiella problem enligt processen för problemhantering.
  • Ta emot, prioritera och eskalera ärenden enligt lämpliga eskaleringsprocedurer.
  • Samarbeta med globala och lokala supportteam.
  • Träna och informera användare för att främja självständighet.
  • Uppdatera dokumentation och delad information på servicedeskens webportal.

Tekniska färdigheter

  • Tillhandahållit support via webbchatt och fjärrstyrning.
  • Arbetat i en global och multikulturell miljö.
  • Omfattande praktisk erfarenhet av de senaste Microsoft-produkterna, inklusive Windows 10/11, Office 2016/O365, Microsoft Teams och OneDrive.
  • Praktisk erfarenhet av datorhårdvara.
  • Förmåga att läsa, förstå och följa teknisk dokumentation, rutiner och processer.
  • Utmärkt talad och skriftlig svenska, engelska och italienska.

Personliga egenskaper

  • God analytisk förmåga samt utrednings- och felsökningskunskaper.
  • Förmåga att hantera intressenter.
  • Multitasking, med kapacitet att hantera flera uppgifter samtidigt.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk