Upphandlingssamordnare
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Upphandlingssamordnare
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U Beskrivning Nu söker vi en driven och trygg upphandlingssamordnare som vill vara med och forma framtidens Lysekil. Vår nuvarande samordnare går vidare inom kommunkoncernen, och vi söker dig som är redo att ta över stafettpinnen. Du kommer att vara en del av avdelningen för ekonomi och upphandling, som är en central del av kommunstyrelseförvaltningen. Här arbetar vi med ekonomi, redovisning, kvalitet och upphandlingsfrågor. Vi är ett sammansvetsat team på 11 medarbetare, varav två arbetar med upphandling, och vi leds av vår ekonomichef. Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag på 2000 kr per år, möjlighet till semesterväxling och en fantastisk plats att arbeta på. Arbetsgivaren erbjuder möjlighet till distansarbete. Arbetsuppgifter Som upphandlingssamordnare kommer du att: Samordna och utveckla kommunens upphandlingsprocesser. Bygga relationer med företrädare för kommunen och samarbetskommunerna inom Norra Bohuslän och Västupp. Leda upphandlingsprocessen och ge värdefullt stöd före, under och efter varje upphandling. Aktivt delta i kommunens inköpsprocess och e-handel Planera, driva och genomföra upphandlingar både självständigt och i samarbete med verksamhetsrepresentanter. Ansvara för vissa av kommunens system för upphandling och inköp Kvalifikationer Vi söker dig som har: Vi söker dig som har: •    En akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan relevant högskoleutbildning, alternativt yrkeshögskoleutbildning med inriktning offentlig upphandling. •    Gedigen kunskap och flerårig erfarenhet av arbete med offentlig upphandling, gärna inom kommunal verksamhet. •    God datorvana och en utmärkt kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du är engagerad, flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och i samverkan med andra. Du är ansvarstagande, lösningsfokuserad och har en serviceinriktad inställning gentemot våra verksamheter och företag. Villkor Observera att tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Välkommen med din ansökan! Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-16
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec
Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Inköpare Strategisk inköpare
Igår