Arbetsbeskrivning
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för den palliativa vården, leda kvalitetsarbete och att tillsammans med en grupp kollegor utveckla den palliativa vården på Hisingen?
I din roll med expertuppdrag i palliativ vård kommer du jobba med att säkerställa att alla patienter med palliativ vård får en god och säker vård oavsett boendeform. Uppdraget gäller hälso- och sjukvårdens samtliga enheter inom stadsområde Hisingen; ordinärt boende, vård- och omsorgsboenden, kompetensteam palliativ vård (KPV) samt vår korttidsenhet. En stor del av ditt uppdrag kommer att innebära ett ansvar för det strukturerade kompetens- och kvalitetsförbättringsarbetet kring palliativ vård och en del av arbetet innebär kliniskt patientarbete. Du kommer att tillhöra kompetensteamet för palliativ vård som utgår från Bror Nilssons gata 5.
I ditt expertuppdrag kommer du att:
- Samverka och stötta kollegor som vårdar patienter med palliativa vårdbehov på våra olika enheter. Detta kan även innebära gemensamma besök hos patienten tillsammans med patientansvarig sjuksköterska.
- Handleda och leda kollegor inom yrket med fördjupningsuppdrag i palliativ vård och vara sammankallande för kompetensnätverk och arbetsgrupper.
- Samverka, leda och driva utvecklandet av rutiner för att främja samarbetet mellan den kommunala hälso- och sjukvården och andra inblandade vård- och omsorgsgivare.
- Utveckla och implementera rutiner för att identifiera personer med palliativa vårdbehov i verksamheterna.
- Implementera, utveckla och följa upp arbetet med aktuella kvalitetsregister samt driva utvärdering och kvalitetssäkring av vården genom att använda nationella kvalitetsregister och kvalitetsindikatorer kopplade till palliativ vård.
Hos oss finns möjligheter att påverka och ha inflytande, i stort som smått. När vi gemensamt strävar efter att utveckla verksamheten skapas delaktighet och engagemang. Vi är och vill vara en arbetsgivare som lyssnar och tar tillvara allas kompetens och perspektiv. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor med bra förmåner. Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv.
KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad sjuksköterska och har utöver grundutbildningen minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå i palliativ vård eller inom annat lämpligt område. Du har också flerårig erfarenhet av att vårda patienter med palliativa vårdbehov. Vidare är B-körkort ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda kvalitetsutvecklingsarbete och av att handleda samt fortbilda kollegor.
Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete. Du tar initiativ och har förmåga att driva arbetet självständigt. Du har även förmåga att samarbeta med andra för att uppnå resultat. Du kommer själv med nya idéer och tar initiativ till förbättringar samt omvärldsbevakar aktivt inom ditt yrkesområde. Du är trygg i att leda förbättringsarbete och implementering av nya arbetssätt. Vidare är du strukturerad och pedagogisk och skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon
Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.
I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/