Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till ett inkluderande samhälle där alla människors rätt till delaktighet möjliggörs? Vill du bidra till att utveckla vår trafikledning för att förbättra både service och effektivitet? Nu söker vi nya medarbetare internt till vår trafikledning – två nattarbetare och en dagarbetare!
Om tjänsterna:
Som trafikledare ansvarar du tillsammans med dina kollegor för att via våra trafikledningssystem och telefon övervaka och trafikleda de fordon som är ute i trafik. Du hanterar Samtrans trafik i realtid och ser till att den flyter på i bästa möjliga mån. Medverkande i att optimera beräkningen av antal fordon som ska vara ute och köra under helgdagar och låg ingår.
Tjänsten är heltid med varierande arbetstider under vardagar och helger mellan klockan 06:00-22:00.
Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning sex månader.
Som trafikledare på dagen kommer du att:
• Hantera inkommande och utgående ärenden via telefon och andra kanaler.
• Ta ett visst ansvar som skiftledare under kvällar och helger.
• Trafikleda våra Samtransanslutna åkerier och säkerställa effektiv trafikledning.
• Bistå med lösningar på frågor gällande den dagliga verksamheten.
Din profil:
Vi söker dig som har erfarenhet av kundtjänst, trafikledning eller liknande. Du är en naturlig problemlösare som trivs med att ta eget ansvar och arbeta strukturerat, även under tidspress. Rollen kräver också att du är kommunikativ, samarbetar bra med andra och har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
Vi erbjuder dig
Hos Samtrans erbjuds du ett meningsfullt arbete i en verksamhet som värnar om respekt, omtanke och eget ansvar. För oss är det viktigt att vara en inkluderande arbetsgivare och vi ser mångfald som en styrka. På vårt kontor i Västra skogen, Solna, möts du av ett stort engagemang och entreprenörskap. Här är det kort väg till beslut och det finns ett stort utrymme för dig som vill lyfta idéer och initiativ. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet och vi firar gärna våra framgångar!
Förutom möjligheten att arbeta med ett betydelsefullt uppdrag, erbjuder vi våra medarbetare en trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt friskvårdsbidrag och personalrabatter via förmånsportal.
Vi arbetar aktivt med interna utvecklingsmöjligheter där många medarbetare börjar inom kundtjänsten för att sedan gå vidare till andra tjänster i verksamheten.
Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ines Ben Abla på
[email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan endast via vårt rekryteringssystem.
Vi ser fram emot din ansökan!