Arbetsbeskrivning
Vad vi gör och vill
Vi på upphandlingsenheten är ett sammansvetsat team som lägger stort värde på utveckling, hög kvalitet och affärsmässighet.
På enheten finns nio upphandlare, en avtalscontroller och chef. Våra uppdragsgivare finns inom hela kommunen och vi samarbetar även med andra kommuner i Södertörn liksom med vårt dotterbolag Tyresöbostäder i samordnad upphandling.
Om tjänsten
Vi söker en upphandlare som har några års erfarenhet att genomföra upphandlingar självständigt inom offentlig sektor.
Du kommer att främst genomföra upphandlingar inom kategorin varor och tjänster för flera olika förvaltningar och stödfunktioner samt utföra administrativa uppgifter kopplat till avtalsförvaltning och uppföljning.
Under upphandlingsfasen tar du projektledarrollen och driver arbetet fram till avtal tillsammans med din beställare och andra intressenter. Du deltar som stöd till beställare i avtalsförvaltningen och samarbetar nära med e-handelsfunktionen för att underlätta effektiva avrop på våra ramavtal.
Upphandlingsenheten ansvarar för utveckling och implementering av styr- och stöddokument kopplat till inköp, upphandling och avtalsförvaltning. I detta arbete förväntas du bidra.
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag och en arbetsplats där du kommer att få ta mycket eget ansvar, samtidigt som stöd finns hos många erfarna och kunniga kollegor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt.
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga och samtidig vara självgående. Du är kvalitetsmedveten och strukturerad samt har en problemlösande analysförmåga. Du håller dig uppdaterad inom arbetsområdet och bidrar till verksamhetens utveckling genom att ta del av kunskaper och erfarenheter samt har förmåga att omsätta dessa i nya arbetssätt.
Du har en högskoleexamen inom juridik, ekonomi eller en relevant eftergymnasial YH-utbildning inom inköp/upphandling, alternativt att du har inhämtat motsvarande kunskaper genom flerårig dokumenterad erfarenhet från branschen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar inom offentlig sektor enligt LOU under åtminstone två år.
Följande kvalifikationer ser vi som extra meriterande för tjänsten:
- goda juridiska kunskaper inom avtalsrätt och upphandlingslagstiftningen
- tidigare ha arbetat i kommun eller annan myndighet
- erfarenhet att arbeta i upphandlingsverktyg (Tyresö har idag TendSign)
- har dokumenterad erfarenhet som projektledare.
Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift, då arbetet innebär många interna och externa kontakter samt framtagande och omfattande dokument.
Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 3 februari 2025. Har du några frågor?
Kontakta Samhällsmiljö – och infrastrukturchef Johan Bergman via mejl:
[email protected] eller telefon: 070-488 90 29 alternativt ekonomichef Hillevi Hedberg via mejl:
[email protected] eller telefon: 08-578 291 44.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html.
Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.