Logistikadministratör
Skicka ansökan 49 dagar kvar
Logistikadministratör
49 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och lösningsorienterad person som brinner för att leverera förstklassig service och har ett intresse för logistik och administration? Nu söker Kuehne-Nagel en logistikadministratör till sitt team!

Som logistikadministratör hos oss kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Vi arbetar i flera olika WMS-system och använder andra digitala verktyg, så det är viktigt att du är snabblärd och har ett tekniskt intresse. Rollen ställer höga krav på initiativförmåga, strukturerat arbetssätt och en vilja att bidra till kontinuerliga förbättringar i vårt dagliga arbete.





Ansvarsområden

Tjänsten är på plats utan möjlighet till distansarbete. Arbetstiderna är förlagda i ett rullande schema mellan kl. 07:00 och 17:00 på vardagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, närvaro och engagemang i arbetet och att du har en drivkraft att bidra till utveckling och förbättringar


Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 2025-01-31


Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. Du kommer att vara anställd av Randstad under de första sex månaderna, därefter kommer din anställning att övergå till kunden.

Kvalifikationer


  • Förmåga att kommunicera tydligt och informativt
  • Förmåga att vara flexibel
  • En strukturerad och noggrann arbetsstil, även i högt tempo.
  • Erfarenhet av att arbeta i team och samarbeta.
  • Tidigare erfarenhet inom lager och logistik.
  • Mycket god datorkunskap, inklusive MS Office och särskilt Excel.
  • Erfarenhet av service och administration.
  • Kunskap i att administrera SharePoint samt hantera mail, Teams och telefon.
  • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift.
  • Körkort.


Dina arbetsuppgifter inkluderar bla.

  • Expediera chaufförer vid in- och utleveranser.
  • Ha daglig kontakt med kunder och speditörer via telefon och mejl.
  • Hantera kundorder i olika WMS-system.
  • Boka transporter i TA-system och transportörers webbaserade plattformar.
  • Upprätta transportdokument och hantera tullfrågor.
  • Säkerställa och spåra utgående leveranser enligt tidsplan.
  • Rapportera volymer och KPI:er till kunder.
  • Reklamationshantering för både transporter och lager.
  • Ge daglig support och lösa problem kopplat till verksamheten och kunder.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader