Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 27888
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Till vår Kundserviceenhet i Sundsvall söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.
Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. Våra uppdrag kan variera något beroende på roll och vara allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Vi vill att varje kontakt med oss ska vara en positiv upplevelse, här gör du verkligen skillnad!
Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea
Som nyanställd hos oss får du den utbildning du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Vi utbildar dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområden. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.
Rollen är en timanställning där du förväntas jobba minst 30 timmar per vecka.
I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17. Du arbetar på plats på vårt kontor som är placerat på Sjögatan 13 i Sundsvall.
Anställnings- och utbildningsstart är planerad till 3 mars 2025
Vem är du
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
För att lyckas i rollen bör du:
* Trivas med många kundkontakter per dag via telefon
* Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden
* Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet
* Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo
* Ha en avslutad och godkänd gymnasieexamen
* Du är kommunikativ i tal och skrift i både svenska och engelska
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast 03/01/2025, men gärna så snart som möjligt då urval sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
[email protected]. Då Nordea är ett globalt bolag kan delar av processen komma att vara på engelska.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på
[email protected] eller SACO på
[email protected].
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.