Kundtjänstmedarbetare för konsultuppdrag till storbank i Stockholm!
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Kundtjänstmedarbetare
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av kundtjänst inom finansiell bransch och vill du bli en del av ett framstående team som Kundtjänstmedarbetare hos en ledande storbank i Stockholm? Ta chansen att leverera exceptionell service och skapa positiva kundupplevelser i en dynamisk och spännande arbetsmiljö. Vi söker nu för kunds räkning två kundtjänstmedarbetare för konsultuppdrag. Uppdraget är med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Om tjänsten Du kommer att utgå från bankens kontor i centrala Stockholm och bli en del av ett glatt och engagerat team. Arbetstiderna kommer att vara från kl 8-16 eller kl 9-17 för att man ska kunna avlösa varandra i teamet på raster. Du kommer att förväntas att utföra arbetet på plats. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Kundtjänstmedarbetare på banken kommer du att fokusera på korttjänster, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera kundförfrågningar och ärenden relaterade till kreditkort och betalkort. Du kommer att assistera kunder med kortrelaterade frågor, som förlorade eller stulna kort, transaktionsproblem, fakturafrågor, och hjälpa till med teknisk support för digitala tjänster. Dessutom kommer du att ge rådgivning kring olika kortprodukter, aktivera nya kort och hantera eventuella reklamationer. Ditt fokus ligger på att erbjuda förstklassig service och lösa kundens behov på ett professionellt och effektivt sätt. Som Kundtjänstmedarbetare på banken är även säkerhet av högsta prioritet när det gäller korthantering och känslig information. Kundinformation, inklusive personliga och kortuppgifter, hanteras med omsorg för att skydda kundernas integritet. Det krävs strikt kontroll av kundens behörighet genom säkerhetsfrågor och verifiering av identitet vid inkommande samtal. Autentisering och auktorisering används för att säkerställa att endast auktoriserade personer får tillgång till känslig information, som exempelvis unika auktorisationskoder eller PIN-koder. Genom medvetenhet om säkerhetsprotokoll och riktlinjer, tillsammans med noggrann dokumentation, skapas en trygg och pålitlig kundtjänstmiljö som upprätthåller förtroendet mellan banken och dess kunder. Vidare som Kundtjänstmedarbetare på banken har du en mångsidig roll där du inte bara hanterar telefonsamtal, utan även svarar på inkommande mailfrågor, tar emot frågor från bankens egna anställda och sköter en online chattfunktion där ärenden strömmar in. Detta innebär att du måste kunna hantera flera kommunikationskanaler samtidigt och vara kapabel att smidigt växla mellan dem. Vidare är det avgörande att du följer strikta svarstider för att ge kunder och kollegor snabba och effektiva svar. Att kunna bolla mellan olika ärenden och kanaler med precision är en nyckelfaktor för att säkerställa att kundernas frågor och ärenden behandlas professionellt och att den höga servicestandarden bibehålls. Vem är du? Krav: • Du ska ha minst 1–2 års erfarenhet av arbete i kundtjänst från liknande tjänst inom finansiell bransch och korttjänster • Du ska ha erfarenhet av att hantera flera kanaler samtidigt likt telefon, mail och chatt • Du ska ha mycket god systemvana, har du arbetat i stordatorsystemet Mainframe är det meriterande • Du ska ha god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig tydligt, professionellt och välinformerande • Du ska ha flytande kunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska i tal och skrift • Har du språkkunskaper i ett nordiskt land är det meriterande En framgångsrik Kundtjänstmedarbetare behöver vara serviceinriktad och skicklig på att hantera kunder på ett professionellt sätt. Det är viktigt att vara driven och kunna lyfta blicken för att förstå vilka ärenden som bör prioriteras och hitta sätt att driva arbetet framåt. Samtidigt är det essentiellt att behålla lugnet även i stressiga situationer och fortsätta vara trevlig och tillmötesgående mot kunderna. Nogrannhet är en nyckelkompetens, där det är avgörande att följa instruktioner noggrant och kunna se helheten för att kunna ge korrekta svar och lösningar direkt. Det handlar om att våga ställa relevanta frågor och noga följa de givna instruktionerna för att säkerställa en smidig och effektiv kundhantering. Dessutom är det viktigt att ta ett steg längre och försöka förstå kundens behov på djupet. Genom att förstå frågan från början och vara proaktiv i att möta kundens förväntningar kan en ännu bättre service erbjudas och kundnöjdheten förstärkas. Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk