Arbetsbeskrivning
Nu söker enheten för it och digital utveckling en engagerad och analytisk person för tjänsten som Objektspecialist inom området Klientplattform, med en stark vilja att utveckla och ta ansvar för tjänsterna inom objektområdet.
Enheten för it och digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.
Om tjänsten
Tjänsten som objektspecialist inom Klientplattform är en bred roll med eget ansvar och varierande arbetsuppgifter. Du kommer likt andra it-infrastrukturspecialister och objektspecialister inom gruppen arbeta med den dagliga driften, förvaltningen och att följa upp säkerheten av tjänsterna inom objektet Klientplattform. Rollen innebär även analys av support och driftstörningar, hantering och driftsättning av nya konfigurationer samt leverera på olika typer av uppdrag och projekt.
Tjänsten ställer krav på goda kunskaper inom managering av klientutrustning samt goda kunskaper och erfarenhet av Active Directory och M365.
Vem är du?
Du har ett stort it-intresse och att hålla hög servicenivå är en del av din personlighet. För att trivas i rollen och teamet ser vi att du är en person som kan samarbeta och dela med dig av dina kunskaper med dina kollegor, både inom närmaste gruppen men även inom hela enheten och avdelningen. Serviceinriktad och positiv inställning är också något som beskriver dig som person. Vi ser att du har förmågan att sätta dig in i verksamheten och driva på ditt arbete mot mål på ett lösningsorienterat sätt. Det faller sig naturligt för dig att vara noggrann och ordningsam. Du är självständig och tar ägandeskap för dina uppdrag, inom ditt område, med ett analytiskt och ett ansvarstagande förhållningssätt. Du är en undersökande och nyfiken person som inte är rädd för att ställa frågor, samt har en förståelse för orsak och verkan och hur saker hänger ihop, med en övergripande omvärldsmedvetenhet.
Vidare så kräver tjänsten att du har körkort samt behärskar både svenska och engelska, i både skrift och tal.
Förutom dina personliga egenskaper har du med dig teknisk kompetens och erfarenhet från it-support och second line men vill utvecklas och lära dig mer om design och managering av enheter och identitetshantering.
Kvalifikationer:
• Lägst 3-årig gymnasieutbildning eller annan adekvat eftergymnasial utbildning
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
• God samarbetsförmåga och du delar gärna med dig av din kunskap
• Körkort
• Analytiskt och ansvarstagande arbetssätt
• Tidigare dokumenterad erfarenhet från IT support, Second Line med inriktning Klient
• Mycket god kunskap om Användarhantering via Active Directory och EntraID
• Mycket god kunskap om Intune, Defender 365 och SCCM portaler och verktyg
• Mycket god kunskap om Windows operativsystem
Meriterande tekniska kvalifikationer
• Erfarenhet av managering, support och felsökning av Chromebooks via Google Cloud
• Erfarenhet av mobila enheter smartphones, surfplattor via Intune
• Erfarenhet av applikationspaketering ex med hjälp av Installshield
• Erfarenhet av policyhantering (GPO) via EntraID och AD för olika objekt
• Erfarenhet av powershell script
• Erfarenhet av management verktyget Jamf för AppleTv
Om verksamheten
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.
På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.
En genomförd och godkänd säkerhetsprövning med säkerhetsintervju och registerkontroll ingår eftersom tjänsten är säkerhetsklassad. Provanställning kan komma att tillämpas.
Arbetstiden är mellan kl 08-16:20, flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter. I huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser, samt vid större leverans- eller förändringsarbeten. Beredskap utanför arbetstid enligt schema ingår i tjänsten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Rekryteringen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in ditt CV redan idag. Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och du är välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson för frågor. Vi ser fram emot att höra från dig!