Arbetsbeskrivning
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som vaktmästare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste fastighetsjobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.
Välkommen till Gemensamma funktioner - en integrerad del av Svenska kraftnät som ska lösa de gemensamma utmaningarna.
Gemensamma funktioner stöttar hela affärsverket och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap samt fastighet och hållbarhet.
Vi behöver kreativa, innovativa förmågor med olika kompetenser
– är Du en av dem?
Läs mer om vår arbetsplats här: Vår arbetsplats | Svenska kraftnät (svk.se)
Om tjänsten
I rollen som vaktmästare kommer du att tillhöra enheten fastighetsförvaltning och support som ingår i fastighetsavdelningen. Fastighetsavdelningen ansvarar för Svenska Kraftnäts lokaler och består av enheterna fastighetsförvaltning och support, fysisk säkerhet samt funktionen projekt och strategi. Affärsverket växer och för att skapa rätt förutsättningar i organisationens lokaler drivs ett program för att ta fram en långsiktig och hållbar lokalförsörjningsstrategi. Strategin kommer att medföra lokalprojekt runt om i landet där Svenska kraftnät är hyresgäst och/eller förvaltar fastigheter. Detta kan medföra att arbetet kan innebära resor inom Sverige.
Rapportering sker till enhetschefen för fastighetsförvaltning och support.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara följande:
• Delta i det dagliga arbetet för vaktmästerifunktionen, stötta med prioritering samt följa upp utförande av arbeten.
• Stötta teamledare inom GFF för att säkerställa leverans som finns på vaktmästerifunktionen.
• Ta emot och hantera felanämningar som inkommer i våra system.
• Tillsyn och ronderingar i våra fastigheter.
• Kontakt med våra olika leverantörer.
• Kontakt med våra olika fastighetsägare.
• Arbeta aktivt med att alla förvaltningsobjekt ska skötas på ett enhetligt sätt.
• Vara behjälplig med ledsagning i våra kontor.
• Ta emot leveranser
• Hjälpa övriga medarbetare på enheten.
Du kommer även att jobba med viss hantering och dokumentation som bl.a. innefattar följande:
• Upprätta de rapporter, mallar och rutiner som krävs inom vaktmästerifunktionen.
• Upprätta tydliga riktlinjer för service och leverans för vaktmästerifunktionen.
• Vara delaktig i arbetet med att skapa och upprätthålla en god säkerhets-kultur inom Vaktmästerifunktionen.
• Bearbeta och analysera fakta gällande funktionen med fokus på förbättring och effektivare arbetssätt.
• Ha god kännedom av de avtal som ligger under vaktmästerifunktionen
• Vara insatt i våra hyresavtal samt leverantörsavtal
• Att hantera fakturor, inleveranser.
Om dig
Personliga egenskaper.
Då Svenska kraftnät befinner sig på en stark tillväxtresa är det viktigt du tar dig an dina uppgifter på ett strukturerat sätt och trivs i en miljö där allt inte alla gånger är på plats men där du får möjlighet att påverka och tycka till. Din prioriteringsförmåga är god och du känner dig trygg i din kompetens och litar på ditt eget omdöme när du dagligen prioriterar och fattar beslut i ditt arbete. Vi tror även att du är nyfiken och har ett stort intresse för hållbara och genomtänkta lokallösningar samt fastighetsdrift. Det är viktigt din kommunikativa förmåga är väldigt god och att du kommunicerar på ett tydligt sätt då du arbetar tvärfunktionellt i hela organisationen.
Du ser alltid till verksamhetens bästa i agerande och beslut och ser därmed till helhet och tar hänsyn till verksamhetens större perspektiv.
För att ta dig an och lyckas bra i denna roll är det även viktigt att du är en trygg och stabil person som har förmågan att bygga tillit och förtroende, samarbeta och skapa goda relationer och nätverk över hela verksamheten.
I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.
Skallkrav.
• Gymnasiekompetens eller liknande.
• Minst fem års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom vaktmästeri, eller som fastighetstekniker alternativt servicevärd.
• B-körkort.
• Erfarenhet av arbete i statlig verksamhet.
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Meriterande.
• Någon form av utbildning inom fastighetsbranschen
Bra att veta
• Tjänsten är placerad i Sundbyberg
• Resor förekommer i viss utsträckning i denna tjänst
• Krav på B-körkort
• Publiceringsdag: 11 december 2024
• Sista ansökningsdag: 27 december 2024.
• Tjänsten är en tillsvidareanställning utan provanställning.
Kontakta gärna nedanstående personer för mer information;
Rekryterande chef Ammar Sheikh, tel. 010-475 98 11.
Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. 010-350 91 49.
Fackliga representanter är;
Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72.
Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68.
Du når oss också via e-post:
[email protected].
Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.
För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:
Lär känna oss på Svenska kraftnät