Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vårt stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.
Är du undersköterska och vill ha ett spännande och givande arbete där du får möjlighet att utföra många olika arbetsuppgifter under en arbetsdag? Då ska du söka till oss på Hemtjänsten i Ovanåkers kommun.
Arbetsuppgifter
Hemtjänsten i Edsbyn är uppdelad i 5 områden.
Arbetet består av omvårdnadsuppgifter där du hjälper en enskilde i dennes hem med de insatser som är beviljade utifrån socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Det handlar om personlig omvårdnad och sociala insatser samt servicesysslor som exempelvis städ och tvätt.
Ett individanpassat förhållningssätt ligger som fokus i arbetet där social dokumentation är en viktig del. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att medverka vid teamträffar och vårdplaneringar samt att utföra social dokumentation. Som undersköterska har du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop.
Erfarenhet
Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorg samt utbildning och erfarenhet av arbete med människor som har olika former av demens/psykiatri och omfattande omvårdnadsbehov.
Kvalifikationer
För att trivas hos oss bör du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor.
Du behöver vara flexibel, ansvarsfull, självständig, lyhörd för andras behov, ha god servicekänsla och samarbetsförmåga. Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera.
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har B-körkort. Det ställs krav på att du som söker har goda kunskaper i att använda det svenska språket i både tal och skrift då kommunikation och dokumentation är viktiga och framstående delar av de aktuella tjänsternas arbetsuppgifter. Det innebär att du därmed minst behöver ha godkända betyg i Svenska på grundläggande nivå delkurs 4 eller grundskola (Åk 9), samt att du har god datavana. För att kunna arbeta hos oss behöver du ha mobilt bank-ID.
Övrig information
Vi ser gärna att du är vaccinerad mot covid-19 för att arbeta inom våra verksamheter, vilket för närvarande innebär att du ska ha fått minst tre (3) doser vaccin mot covid-19.
Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid eventuell anställning. Kom ihåg att beställa hem utdrag ur belastningsregistret i god tid då detta kan ta lite tid.
Schemat innehåller arbetspass förlagda på dag och kväll samt tjänstgöring varannan helg utifrån brukarnas och verksamhetens behov.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.