Projektledare/Senior Customer Success Manager
Skicka ansökan 168 dagar kvar
Chef Projektledare Administratör Success Manager Customer Success Manager
168 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Projektledare/ Senior Customer Manager - Göteborg

Enginio står inför en spännande uppskalning och en kraftig expansionsresa i en internationell miljö. Just nu söker vi en Projektledare/Senior Customer Success Manager till vårt team i Göteborg som vill jobba med spännande kunder och partners globalt. Du kommer att jobba med vår plattform Enginio som är ett verktyg för aktivering av konsumenter från alla kanaler; online eller fysiska miljöer — en modern plattform för 360-graders marknadsföring och lojalitet.

Om Enginio: Enginio är en innovativ plattform som hjälper företag att aktivera konsumenter genom alla kanaler, både online och i fysiska miljöer. Plattformen erbjuder en komplett lösning för 360-graders marknadsföring och lojalitet, vilket gör det möjligt för företag att skapa engagerande och effektiva kampanjer. Enginio har ett antal världsunika funktioner som revolutionerar sättet företag interagerar med sina kunder och skapar långvariga relationer.

Om rollen:

Som Projektledare/Senior Customer Success Manager kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa våra kunders framgång med hjälp av Enginio-verktyget. Du kommer att leda och utveckla strategiska partnerskap med internationella kunder, leverantörer och partners i en kommersiell miljö. Många av våra kunder är internationella och kommunikationen sker således på både engelska och svenska. Du kommer även att få möjligheten att arbeta med några av världens största varumärken som idag använder plattformen.

Dina arbetsuppgifter:

  • Proaktivt arbete med kundnöjdhet för våra kundkonton på Enginio
  • Ansvara för onboarding, förvaltning och utveckling av befintliga kunder
  • Kvalitetssäkra befintliga kunders leveranser
  • Arbeta med att aktivt utveckla kunder på Enginio och skapa merförsäljning
  • Arbeta med plattformens kundavtal och contract management
  • Vara tillgänglig och hjälpsam när kunder behöver support i såväl tekniska som operativa frågor
  • Vara delaktig i nyförsäljningsprocessen
  • Projektleda kundprojekt och utvecklingsprojekt
  • Leda specialprojekt med internationella partners och kunder i en kommersiell miljö
  • Ansvara för att bygga och underhålla starka partnerskap med Enginios partners och leverantörer
  • Övervaka konverteringsgraden i plattformen
  • Tillsammans med kunderna analysera data och skapa insikter av resultaten
  • Skapa guider med frågor och svar med relevant supportmaterial

Din bakgrund:

Vi söker dig som:

  • Har förståelse för B2C, gärna med erfarenhet från kundaktiveringar, promotions eller lojalitetsskapande aktiviteter
  • Har erfarenhet av en tidigare roll som Customer Success Manager är meriterande
  • Har omfattande erfarenhet av projektledning
  • Har erfarenhet av att bygga och underhålla strategiska partnerskap
  • Har förståelse för vilka KPIer som är viktiga för att ett varumärke ska bli framgångsrikt
  • Har vana att jobba i system, gärna som administratör
  • Har vana att arbeta med nyckeltal och mål
  • Erfarenhet av att arbeta med PowerBi, Google Analytics eller liknande plattformar är meriterande
  • Talar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift
  • Har mycket god vana med Officepaketet såsom Excel och PowerPoint

Personliga egenskaper:

  • Du är strukturerad
  • Du är innovativ och älskar att finna lösningar
  • Du har en analytisk förmåga
  • Du är trygg i att presentera framför kund
  • Du älskar att vara proaktiv i ditt dagliga arbete
  • Du är intresserad av teknik och nya funktioner
  • Du trivs i en snabbt föränderlig miljö med högt tempo som en scale-up miljö innebär
  • Du är kommunikativ, verbal och gillar att bidra med en härlig energi

Vi erbjuder dig:

  • En plats i ett fantastiskt team
  • Fast lön
  • Schyssta pensionsvillkor och försäkringar
  • Löpande coachning
  • Friskvårdsbidrag

Övrigt:

  • Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
  • Plats: På vårt nyrenoverade, prisbelönta kontor centralt i Göteborg på Vasaplatsen i ett vackert sekelskifteshus

Frågor (inte ansökningar) om tjänsten kan ställas till Madeleine Södermanpå: soderman@nordicretailgroup.com.

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.

Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”.

Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb