Applikationskonsult HRM
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Applikationskonsult
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

På Kontek har vi ett stort gemensamt intresse - lön och HR! Är du en fena på system och kundrelationer, ihop med att skapa smarta lösningar som verkligen gör skillnad? Vill du kombinera teknik, rådgivning och kundkontakt i en roll där du blir en viktig del av kundens digitaliseringsresa? Då kan detta vara rollen för dig! ARBETSUPPGIFTER Som Applikationskonsult HRM är du en av nyckelpersonerna i våra kunders digitala resa inom HRM och lönehantering. Du ansvarar för att implementera vårt system Kontek HRM, anpassat efter kundens verksamhet och kollektivavtal, och är navet i projekt där du tillsammans med en projektledare tar kunden från start till mål från behovsanalys till utbildning och rådgivning. Du arbetar nära både kunder och kollegor för att skapa smidiga lösningar som verkligen fungerar. I rollen ingår att: • Utbilda och coacha både administratörer och slutanvändare för att få ut maximal nytta av systemet. • Ge proaktiv rådgivning och guida våra kunder i best practice. • Arbeta med både stora implementationsprojekt och mindre konsultationer hos befintliga kunder. • Utmana etablerade arbetssätt och hitta nya vägar. Hos oss är teamarbete en nyckel. Du samarbetar med flera avdelningar och bidrar till att driva oss framåt alltid med kundens bästa i fokus. KVALIFIKATIONER Du har några års erfarenhet från roller där du fått kombinera teknisk systemförståelse med att arbeta nära kunder. Det är meriterande om du har erfarenhet inom HR och lön eller har arbetat i våra system tidigare, men viktigast är din vilja och förmåga att skapa värde för kunden. Du bygger förtroende genom att snabbt sätta dig in i kundens verksamhet och behov. Din lösningsfokuserade attityd gör att du ser utmaningar som möjligheter alltid med fokus på att leverera långsiktiga, innovativa och hållbara lösningar. För att lyckas i rollen är du: • En relationsbyggare som ställer de rätta frågorna och lyssnar aktivt för att kunna göra skillnad hos våra kunder. • Nyfiken och drivande, med en stark vilja att förstå och fördjupa dig i nya system, processer och arbetssätt. • Proaktiv och initiativrik, som letar lösningar och tar ansvar för att driva saker i mål. Du trivs med att arbeta självständigt för att komma framåt, samtidigt som du förstår vikten av att samarbeta och bidra till teamets framgång.   Din kommunikativa förmåga är en av dina största styrkor, och du har förmågan att bryta ner komplexa frågor och förklara dem på ett enkelt och pedagogiskt sätt oavsett om det är för kunder eller kollegor. Flytande svenska och engelska är en självklarhet för dig. Större delen av arbetet sker digitalt men resor och besök hos kunder förekommer, därav förväntas du ha körkort. Vi går igenom ansökningarna efter ansökningstiden gått ut. ÖVRIGT På Kontek har vi en gemensam passion för lön och HR processer. Våra smarta webbaserade och flexibla lösningar hjälper tusentals arbetsgivare till en enklare vardag. Med våra 90 år inom branschen kan vi stoltsera med en grym förmåga att anpassa oss till nya utmaningar och en unik och bred kompetens. Vi är ca 170 medarbetare med huvudkontor i Ljungby. Men givetvis har du möjlighet att arbeta en viss del på distans. Hos oss balanserar du som vill veckan mellan kontor och distansarbete. Vi vet att många uppskattar det och att det skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv. Kontek är en del av Visma, en internationell koncern som totalt består av cirka 200 bolag. Tack vare det finns också riktigt goda utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga förmåner. Vi har dessutom roligt tillsammans och bygger vår gemenskap på flera olika sätt under året.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare