Vill du vara en viktig del av Logent Bemannings fortsatta framgångsresa som genom engagemang och kunskap utvecklar vårt bemanningsdistrikt i Mälardalen med omnejd? Vi söker dig med erfarenhet och passion för försäljning, du är en fena på att bygga starka kundrelationer och har en god erfarenhet av inspirerande ledarskap. Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har i dagsläget verksamhet i Sverige, Norge, Danmark samt Nederländerna och sysselsätter totalt 3000 personer med omsättning på 2 miljarder. Läs mer på www.logent.se. Om tjänsten: Som regionchef har du fokus på att utveckla och expandera Logents övergripande försäljning och kontinuerliga bearbetning av kunder i Mälardalen, du har övergripande ansvar att utveckla vår bemanningsverksamhet i din geografi som utgår från Eskilstuna. Utöver den tillväxtorienterade biten innefattar rollen även ett ansvar för budget, resultat och kvalitet – Vidare tillkommer ett viktigt ansvar att framgångsrikt leda regionens konsultchefer samt de ca 100 stycken uthyrda bemanningskonsulter som finns i din region.
I rollen som regionchef för du en tät och nära dialog med dina kunder och ansvarar för att vi varje dag har en säkerställd leverans av konsulter, allt i enlighet med våra kunder och konsulters behov. Din förmåga att växla mellan strategisk höjd och operativt utförande skapar goda förutsättningar i ditt löpande ansvar för att vår strategiska plan förbättras och vi hela tiden skapar tillväxt i regionen. Om dig: För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i att leda inom flera områden - Försäljning faller sig naturligt och något du ägnat en stor del av din karriär inom. Det är mycket meriterande om du har en bakgrund inom bemanningsverksamhet eller har haft en roll med personalansvar inom lager eller industri. Vidare är du en trygg ledare som trivs i en dynamisk miljö och strävar efter individen och kundens bästa. Vi ser även att du: • Har erfarenhet av ledarskap med personalansvar • Är resultatorienterad och målfokuserad • Har erfarenhet av tjänsteförsäljning • Meriterande med erfarenhet av tidigare arbete inom logistik/industri • Har upparbetade kundkontakter inom distriktet
Ansök nu!Är du redo att ta din nyfikenhet och innovationsförmåga till nästa nivå? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Vi behöver din ansökan med CV och en beskrivning om varför just du är rätt person för tjänsten. Urvals- och intervjuarbete kommer att ske löpande, vi ser därför gärna din ansökan snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Thérèse Grivérus på mail [email protected] Vi behandlar inte ansökningar via mail pga GDPR.
Välkommen med din ansökan!