Inköpare med förändringsfokus till Remondis
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Inköpare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

REMONDIS står inför en spännande resa där man ska utveckla sin inköpsavdelning och söker därför efter en ny kollega. Det vi söker är en inköpare med erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete som drivs av att hitta förbättringar och driva projekt. Här får du ta rollen som expert och visa vägen för en organisation som vill effektivisera och optimera sina resurser.

Hos REMONDIS får du möjligheten att arbeta i en stimulerande miljö med stora möjligheter att påverka både nuvarande och framtida inköpsarbete. Du kommer att ingå i ett litet men kompetent team där man samlat centrala specialistfunktioner. Tillsammans stöttar och utvecklar man den operativa verksamheten.

Du kommer att bli organisationens expert inom inköp för att driva de projekt och frågor som rör kostnadsbesparingar, effektivisering och strategiskt resursutnyttjande. Idag saknar man etablerade processer, rutiner och system, vilket gör din förmåga att bygga upp struktur och ta fram verktyg avgörande. Du kommer att driva förändringsarbetet genom att identifiera förbättringsområden och visa organisationen vilka aktiviteter som behöver genomföras för att optimera inköpsarbetet och spara kostnader. Då rollen och ansvaret är brett ställer det krav på att du är pragmatisk och ödmjuk inför de uppgifter som behöver göras.

Exempel på vad du kommer att göra:

  • Ta fram policyer, riktlinjer, strategier och arbetssätt för inköp och leverantörer.
  • Kontinuerligt analysera marknaden, leverantörerna och företagets behov.
  • Leda och/eller delta i samtliga delar i inköpsprocesser såsom genomförande av behovsanalys, framtagning av förfrågningsunderlag, utvärdering av anbud, förhandling och avtalsskrivning.
  • Kontinuerligt bevaka REMONDIS kostnader för inköp och därigenom identifiera och driva förbättringsprojekt i syfte att minska dessa.
  • Stötta verksamheten genom att vårda, följa upp och utvärdera leverantörers prestationer, och vid behov vidta åtgärder och / eller reklamationer
  • Arbeta med att bevaka och säkerställa att leverantörerna uppfyller REMONDIS miljö- och hållbarhetskrav.
  • Utveckla och förvalta REMONDIS arbetssätt och verktyg för utvärdering av leverantörer
Om vår partner:

REMONDIS är ett av världens ledande återvinningsbolag. I Sverige är de drygt 700 medarbetare på över 20 platser i landet. REMONDIS är en organisation med stora ambitioner som arbetar för en hållbar framtid. Deras uppdrag är att finna de bästa hållbara lösningarna för kunderna samt ge dem branschens bästa service. Läs mer om verksamheten på REMONDIS hemsida.

Vi söker dig som:
  • Har relevant högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis inom ekonomi, juridik, teknik eller annat relevant område och har minst 5 års erfarenhet av strategiskt och operativt inköpsarbete.
  • Har goda kunskaper om inköpsprocessen, affärsanalys, projektledning, förhandlingsteknik och kommunikation. Vi utgår ifrån att du gillar att driva processer, är initiativrik och självgående i ditt arbete.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i projektform och om du har erfarenhet från återvinningsbranschen

För att lyckas krävs att du är analytiskt stark, handlingskraftig och skicklig på att bygga relationer, även med intressenter som har olika nivåer av förändringsmognad. Du ser lösningar i även de tuffaste situationerna och som drivs av att ständigt hitta förbättringar och se resultatet av dessa. Givet att detta blir en central nyckelroll i en spännande verksamhet får du otroligt stora möjligheter att påverka. Du blir en del av en organisation där din expertis och förmåga att driva förändring värderas högt och det du skapar kommer att bli bestående samt göra verklig skillnad.

Om anställningen:

Detta är en rekrytering där du blir direkt anställd av REMONDIS. Förhandling om anställningsvillkor kommer således att ske mellan dig och arbetsgivaren.

Övrig information:
  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
  • Placering: Göteborg, Hisings Backa
  • Kontaktperson: Dino Segetalo

Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Upphandlingssamordnare Upphandlingsadministratör
Igår
Revisor Inköpare Rådgivare Analytiker Controller Projektledare Lönespecialist Ekonomiassistent Kredithandläggare Redovisningsekonom Business Controller Ekonomiadministratör CFO (Chief Financial Officer)
Igår
Revisor Inköpare Rådgivare Analytiker Controller Projektledare Lönespecialist Ekonomiassistent Kredithandläggare Redovisningsekonom Business Controller Ekonomiadministratör CFO (Chief Financial Officer)
Igår
Upphandlingssamordnare Upphandlingsadministratör
Igår