Om företagetSaab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 23 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifterI rollen som strategisk inköpare på Saab får du en central position där du ansvarar för att utveckla och implementera inköpsstrategier som säkerställer kostnadseffektivitet och kvalitet i Saabs leveranskedjor. Du kommer att arbeta i projektform, leda och utveckla leverantörsrelationer samt driva förhandlingar för att uppnå bästa möjliga villkor. Tjänsten innebär även ett nära samarbete med interna funktioner för att förstå och möta deras behov.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Din profilVi söker dig som har:
Meriterande för rollen:
Som personer behöver du vara ansvarstagande, kunde driva hela projekt och grupper framåt. Vidare behöver du ha en analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med strategiska beslut i nära samarbete med kollegor och leverantörer.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
AnsökningsförfarandeDenna tjänst är ett konsultuppdrag på cirka 1 år, med möjlighet till fast anställning hos Saab efter en tids inhyrning. Startdatum kan vara omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner på [email protected] / 013-495 88 04.
Välkommen med din ansökan!