Arbetsbeskrivning

I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter. Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete. Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete. Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan! Socialförvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 550 medarbetare och har socialnämnden som uppdragsgivare. Vi är en dedikerad och engagerad förvaltning. Vi välkomnar driv, framåtanda och nya idéer som kan bidra till att utveckla våra arbetssätt och skapa en modern och attraktiv organisation med fokus på medarbetarskap och ledarskap. Vi ska bidra till våra kommuninvånares bästa. I Klippans kommuns hemtjänst arbetar vi långsiktigt samtidigt som vi möter den rörlighet som vår verksamhet ständigt befinner sig i. Vi är stolta över vårt arbete och våra medarbetare som varje dag gör skillnad för våra brukare. ARBETSUPPGIFTER Som administratör rapporterar du till enhetschefen. I samtliga arbetsuppgifter ska du vara en förebild för verksamheten och du har ett särskilt uppdrag för att bidra till ett gott arbetsklimat och att agera utifrån Klippans kommuns värdegrund. Nedanstående arbetsuppgifter ingår i ditt uppdrag som administratör. Utifrån verksamhetens behov kan arbetsuppgifter tillkomma eller förändras i dialog med berörd enhetschef. Du ska arbeta för en ekonomi i balans. Ett av dina större uppdrag är att aktivt arbeta med schemaplanering i nära teamarbete med koordinatorerna på enheten. Du arbetar mot uppsatta mål och strategier och har ett nära samarbete med enhetscheferna i hemvården samt flertal andra yrkesprofessioner. Din uppgift är att optimera schemaläggningen på ett resurseffektivt sätt, det innebär bland annat att säkerställa bemanningskrav inför fastställande av schema och även ändringar i befintligt schema. Administratör ansvarar även för hantering av bemanning vid frånvaro och vid behov planera om insatsschema. Administratör arbetar i system som Lifecare, Phoniro, APPVA, mina planer m.fl.. Daglig användning av Excel, Word samt kommunikation via mejl och telefon. Administratör i hemvården är lite av spindeln i nätet och behöver ha förmågan att lyssna av gruppens och verksamhetens behov innan det uttalas i ord. När frågan kommer är lösningen redan på plats. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har god analytisk och logistisk förmåga. Du har ett engagemang och en vilja att utveckla och förbättra verksamheten utifrån uppsatta mål inom socialförvaltningen. Du ska ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt ha en god samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Arbetet kan innebära snabba förändringar och kräver flexibilitet i ditt arbetssätt, där du ska kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du ska dessutom ha god datorkunskap och förmåga att hantera olika verksamhetssystem och Officepaketet. Du behöver kunna förstå förhållandet mellan de olika delarna som hemvården styrs av, det vill säga beställningar utifrån Socialtjänstlagen (SOL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Du behöver också ha en förståelse över förhållandet mellan enhetens behov, personal samt ekonomi. Det är viktigt att du är professionell och kan fatta beslut utifrån din ansvarsroll. Du förstår vikten av lojalitet i förhållande till organisationen och verksamheten. Vi bygger ett lag tillsammans och vi är inte starkare än den svagaste länken.  Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och personliga egenskaper. Stor vikt läggs även på dokumenterad eftergymnasial utbildning inom administration eller minst ett års dokumenterad erfarenhet av schemaplanering inom hemvård.  Det är meriterande om du har en bakgrund inom hemvård för förståelse för verksamhetens behov.  B-körkort är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader