Arbetsbeskrivning
Är du en driven och strukturerad inköpare med ett tekniskt intresse? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker en Operativ inköpare till Lundgrens Sverige AB, en av Sveriges ledande experter inom industriförnödenheter såsom slangar, slangtillbehör och gummi. Här blir du en del av ett stabilt företag med lång erfarenhet och en kultur där samarbete och utveckling står i fokus.
Tjänsten är på heltid med placering på huvudkontoret i Sisjön, Göteborg och vi söker dig som är redo att börja så snart som möjligt.
Om tjänsten
Som operativ inköpare arbetar du tillsammans med kunniga kollegor som stöttar varandra och bidrar till en positiv arbetskultur. Din roll är varierande och ansvarsfull och du driver självständigt inköpsprocessen för specifika produktområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
- Genomföra produktinköp och följa upp orderbekräftelser samt leveranser.
- Säkerställa produktkvalitet och korrekt information i affärssystemet.
- Aktiv kontakt med leverantörer för prisuppdateringar och kvalitetssäkring.
- Stötta säljteamet med produktinformation och leveranstider.
- Hantera administration kopplad till kampanjer och erbjudanden.
- Utvärdera och följa upp leverantörer för att optimera inköpsprocessen.
I rollen har du många kontaktytor, både internt med kollegor och externt med leverantörer. Rollen kräver en proaktiv och serviceinriktad inställning samt en förmåga att bygga långsiktiga relationer.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med relevant utbildning inom logistik eller inköp och ett par års erfarenhet från en inköpsroll. Det är meriterande om du har praktisk bakgrund inom industri, produktion, verkstad eller liknande. Du är bekväm med att använda olika affärssystem och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, framåt och relationsskapande. Du har ett analytiskt och organiserat arbetssätt, trivs att arbeta mot mål och deadlines och har ett affärstänk med dig i det du gör. Vidare ser vi att du är driven och nyfiken med en stark vilja att lära och utvecklas. Ett genuint tekniskt intresse är avgörande för att du ska känna dig hemma och trivas i rollen hos Lundgrens!
Om företaget
Lundgrens Sverige AB startade 1949 i Göteborg och är ledande grossist inom områdena flödesteknik och industrigummi. De representerar några av världens ledande tillverkare och kan lagerföra och erbjuda marknadens bredaste sortiment av slang och slangtillbehör, transmissioner, gummi, hydraulik, packningsmaterial, O-ringar och radialtätningar. Från Malmö till Luleå kan vi förse återförsäljare och svensk industri med produkter som förbättrar produktiviteten och stärker konkurrenskraften. Vår organisation bygger på närhet, spetskompetens och snabba beslut genom att vara lyhörda för kundens behov. Företaget ägs av Beijer Tech som är en del av börsnoterade Beijer Alma. Lundgrens har ca 125 anställda, omsätter ca 380 MSEK och är uppdelat på sju kontor över hela Sverige.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Erikson på 070-471 59 07. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!